اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تصفیه‌خانه شیرابه سراوان به شهرداری رشت تحویل داده نشده است

شهردار رشت با بیان اینکه تاکنون تصفیه‌خانه شیرابه به شهرداری رشت تحویل داده نشده، گفت: شهرداری برای تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر تصفیه‌خانه شیرابه سایت سراوان مصمم است.

تصفیه‌خانه شیرابه سراوان به شهرداری رشت تحویل داده نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید محمد احمدی امروز به همراه رئیس‌کل دادگستری، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی ازجمله منابع طبیعی، محیط‌زیست، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری و جمعی از مدیران شهری از سایت سراوان بازدید کردند.

شهردار رشت در جریان این بازدید در جمع خبرنگاران مهم‌ترین مشکل سایت سراوان را معضل شیرابه دانست، اظهار کرد: شیرابه‌ آسیب‌هایی جدی به رودخانه‌ها وارد کرده و بنا داریم با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم و با تعبیه یکسری کانال‌های مخصوص نسبت به هدایت شیرابه‌های ناشی از انباشت زباله و پسماند اقدام کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که نتیجه بازدید امروز دستگاه قضایی از سایت سراوان چه بوده است، گفت: حدود چهل سال است که زباله در سایت سراوان انباشت و دفن می‌شود و با بازدیدی که امروز انجام شد تصمیمات خوبی در این خصوص اتخاذ کردیم.

احمدی با اشاره به دیگر نتایج بازدید امروز مسؤولین استانی بیان کرد: قرار است از همین امروز مراحل اداری و قانونی اجرای تصمیماتی که اتخاذشده طی شود تا در مدت‌زمان حداقل دو سال که زباله‌سوز آماده بهره‌برداری می‌شود بتوانیم از آسیب‌ بهداشتی بیشتر برای مردم ساکن در منطقه سراوان جلوگیری به عمل‌آوریم.

شهردار رشت از اجرای طرح بهسازی دفن زباله در سایت سراوان به‌عنوان یکی از نتایج مثبت بازید مشترک امروز شهرداری رشت، دستگاه قضایی، استانداری گیلان و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و افزود: در حال حاضر برای اجرای این طرح عزمی جدی ایجادشده زیرا دستگاه قضایی ورود به مسئله را به سایر دستگاه‌های ذی‌ربط تکلیف کرده است.

وی برآوردهای اولیه برای اجرای طرح بهسازی دفن زباله در سایت سراوان را حدود ۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هفته گذشته در تهران جلسه‌ای با رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور داشتم و امیدوارم وی برای تأمین اعتبارات به ما کمک کند.

احمدی مدت‌زمان اجرای طرح بهسازی دفن زباله در سایت سراوان را نیز سه سال اعلام کرد و افزود: قرار است بخشی از اعتبارات اجرای این طرح از منابع داخلی شهرداری تأمین شود.

به گفته شهردار رشت، با اجرای این طرح مسائل بهداشتی و زیست‌محیطی شیرابه‌ها تا حد زیادی مدیریت می‌شود و امیدواریم نمایندگان گیلان در مجلس و سایر مسؤولان استان برای جذب اعتبارات این طرح از محل منابع دولتی به ما کمک کنند.

وی در مورد تصفیه‌خانه شیرابه سایت سراوان و مشکلاتی که پس از افتتاح آن حادث شد نیز توضیحاتی ارائه داد و تصریح کرد: تصفیه‌خانه شیرابه سایت سراوان در هفته دولت سال ۹۹ به شکل آزمایشی افتتاح شد اما پس از گذشت این مدت نتوانست صلاحیت‌های زیست‌محیطی لازم را کسب کند.

احمدی با بیان اینکه تاکنون تصفیه‌خانه شیرابه به شهرداری رشت تحویل داده نشده، تصریح کرد: امروز جلسه‌ای در مورد این موضوع و با حضور رئیس‌کل دادگستری گیلان برگزار کردیم و هفته گذشته نیز وی به معاون خود تأکید کردند که طبق مفاد قرارداد منعقده، تصفیه‌خانه آماده و تحویل شهرداری رشت شود.

به گفته شهردار رشت، قرار است در پایان فروردین امسال، تصفیه‌خانه شیرابه سایت سراوان به مدت یک ماه و به شکل آزمایشی شروع به کار کند و بعد از کسب صلاحیت‌های زیست‌محیطی و با نظارت شرکت آب و فاضلاب، این مجموعه به شهرداری رشت تحویل داده شود.

وی یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری را دفن بهداشتی و اصولی زباله در سایت سراوان دانست و گفت: اگر نتوانیم نسبت به تصفیه شیرابه‌های سمی اقدام کنیم شیرابه‌ها انباشت شده و مخاطرات شدیدتری را هم برای محیط‌زیست و هم برای مردم به بار می‌آورد.

احمدی با بیان اینکه شهرداری برای تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر تصفیه‌خانه شیرابه سایت سراوان مصمم است، افزود: برای اجرای این پروژه تاکنون از اعتبارات دولتی بیش ا‌ز ۱۰ میلیارد تومان هزینه صرف شده بنابراین همه ما باید جهت آغاز به کار تصفیه‌خانه شیرابه عزم جدی داشته باشیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول