اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تشکیل شورای نظارتی مجلس در جهت تحقق شعار سال 1400

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس، موضوعات مطرح شده در هفدهمین جلسه شورای معاونین و مشاورین مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

تشکیل شورای نظارتی مجلس در جهت تحقق شعار سال 1400

به گزارش خبرگزاری فارس، مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی به تشریح موضوعات مطرح شده در هفدهمین جلسه شورای معاونین و مشاورین مجلس شورای اسلامی پرداخت.

نگاهداری، مهمترین موضوع مطرح شده در این جلسه را «اقدامات مجلس در راستای تحقق شعار سال 1400 (تولید؛ پشتیبانی­ها، مانع زدایی­ها) عنوان کرد که به صورت ویژه در این جلسه به  گزارش دیوان محاسبات کشور پرداخته شد.

رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و نظر به اهمیت موضوع حمایت از تولید و تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و خنثی نمودن تحریم ها و رفع هر گونه موانع و افزایش توان تولیدی کشور و بهره وری اقتصاد و تحقق شعار سال جاری مبنی بر "تولید ، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" دیوان محاسبات کشور، اقدامات لازم را از روزهای آغازین سال 1400، برنامه ریزی و عملیاتی نموده است.

از جمله اقدامات انجام شده در دیوان محاسبات تشکیل شورای راهبری پیگیری تحقق شعار سال 1400 است که با هدف توجه ویژه به قوانین و مقررات مرتبط با رفع موانع و حمایت از تولید در تمامی فعالیت ها و برنامه جامع حسابرسی دیوان محاسبات کشور صورت گرفته است.

با توجه به گزارش دیوان محاسبات و مباحث مطرح شده در این جلسه در حوزه پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، قوانین شناسایی شده عبارتند از: قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، قانون حمایت از شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات، قانون بهبود محیط کسب و کار، قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قانون اصلاح مواد (1) و (7) قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و بندها و مواد مرتبط با تولید در قوانین بودجه 1400 و برنامه پنج ساله ششم توسعه.

در این جلسه ریاست مجلس شورای اسلامی بر دو اولویت رفع تحریم ها در حوزه امنیت ملی و خنثی سازی تحریم ها در حوزه اقتصادی تاکید کردند، به صورتی که پشتیبانی از تولید و مانع زدایی ها با محوریت خنثی سازی تحریم ها دنبال می شود و موضوعات اقتصادی کشور از جمله تسهیل کسب و کار، معیشت مردم، بهبود اشتغال و تولید پیگیری می شود.

همچنین در راستای تحقق شعار سال بر لزوم حرکت منسجم و هماهنگ حوزه های ستادی مجلس تأکید شد و مقرر شد جلسات منظمی با حضور معاونت نظارت، معاونت قوانین، هیأت تطبیق، مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات با موضوع نظارت و محوریت خنثی سازی تحریم ها برگزار شود و خروجی این جلسات به صورت گزارشات منظم برای کمیسیون ها ارسال گردد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول