اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

توضیح آموزش و پرورش خوزستان درخصوص یک خبر

طی روزهای گذشته خبرگزاری فارس مطلبی منتشر نمود که آموزش و پرورش استان خوزستان در خصوص آن توضیحاتی ارائه نمود.

توضیح آموزش و پرورش خوزستان درخصوص یک خبر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در روزهای گذشته خبری با عنوان «فعالان سیاسی و رسانه ای در مورد عملکرد دولت روحانی در خوزستان چه گفتند؟» در خبرگزاری فارس خوزستان منتشر شد که آموزش و پرورش استان خوزستان در خصوص این خبر توضیحاتی به شرح زیرارائه نمود.

در  بخشی از این مطلب ذکر شده است: «خوزستان بیشترین آمار درخواست انتقال نیروهای فرهنگی از بین افراد باسابقه به خارج از استان را دارد.» در این خصوص قابل ذکر است که یکی از دلایل عمده درخواست خروج نیروهای فرهنگی باسابقه به خارج از استان دلایل اقلیمی است و آموزش و پرورش خوزستان در راستای رفع این معضل و نگهداشت نیروی انسانی در استان سند چشم انداز توسعه آموزش و پرورش را با محوریت به کارگیری راهبردهای تشویقی و ارتقای وضعیت رفاهی فرهنگیان تدوین کرده است و به صورت جدی دنبال می‌کند. 


همچنین در بخش دیگری از این مطلب آمده است: « استان خوزستان در مقطع متوسطه رتبه آخر یا یکی مانده به آخر در کشور است». در این خصوص قابل ذکر است که وضعیت درصد قبولی و میانگین نمرات امتحانات نهایی در مقایسه با سال قبل در رشته ریاضی و فیزیک، با 29/3 درصد رشد، در رشته علوم تجربی با 54/0 درصد رشد، در رشته علوم انسانی با 43/0 درصد رشد و در رشته علوم معارف با 96/1 درصد رشد مواجه بوده است.

در بخش دیگری از این گزارش به بالا بودن آمار مدارس هیئت امنایی، غیردولتی و علمی آزاد اشاره شده و ادعا شده است که آموزش و پرورش خوزستان به سمت پولی شدن  در حرکت است که در این خصوص لازم به توضیح است که توسعه کمی و کیفی مدارس فوق صرفا بر اساس ضوابط وزارتی و همچنین سهمیه اختصاصی به استان صورت می گیرد به گونه ای که در این استان از تعداد بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز سراسر استان تنها ۱۱۰ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول