اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اختصاص 25 هزار واکسن کرونا به آذربایجان‌شرقی / مثبت بودن کرونا 6 هزار نفر در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص مرحله نخست واکسیناسیون گفت: ۲۵ هزار واکسن به استان اختصاص یافته بود که ۸۳ درصد آن تزریق شده و با اختصاص ۲۳ هزار واکسن دیگر در طی دو هفته آینده تزریق دوز نخست به تمام کادر درمان انجام خواهد شد.

اختصاص 25 هزار واکسن کرونا به آذربایجان‌شرقی / مثبت بودن کرونا 6 هزار نفر در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین صومی امروز در جلسه بررسی روند اجرای طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ نفر بر اثر بیماری کرونا در استان جان خود را از دست دادند که این رقم بیشترین تعداد از شیوع بیماری تا به امروز است.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۴۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری شدند که قبلا این رقم را تجربه نکرده بودیم.

وی ادامه داد: ۱۰۵ بیمار بستری در بخش‌های ویژه به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند که هر لحظه ممکن است دچار مشکل شوند.

صومی یادآور شد: در هفته گذشته آزمایش کرونای بیش از ۶ هزار نفر مثبت بود که نسبت به هفته پیش از آن رشد ۳۵ درصدی داشت.

وی افزود: شتاب شیوع بیماری نسبت به هفته اول و دوم فروردین ماه کمی کاهش یافته و امیدواریم با افزایش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به خصوص رعایت فاصله اجتماعی در هفته‌های آینده وضعیت بهتر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز متذکر شد: در شرایط خاص 4 هزار تخت می‌توان به بیماران کرونایی اختصاص داد و اگر تعداد بیماران کرونایی نیازمند بستری بیش از این افزایش یابد، بیمارستان‌های استان نخواهند توانست  پاسخگو باشند.

وی در خصوص مرحله نخست واکسیناسیون نیز گفت: ۲۵ هزار واکسن به استان اختصاص یافته بود که ۸۳ درصد آن تزریق شده و با اختصاص ۲۳ هزار واکسن دیگر در طی ۲ هفته آینده تزریق دوز نخست به تمام کادر درمان انجام خواهد شد.

صومی با بیان اینکه مشاغل ردیف‌های ۲، ۳ و ۴ در شهرهای قرمز تعطیل هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد عدم رعایت فاصله اجتماعی در مشاغل ردیف یک اعم از نانوایی‌ها، داروخانه‌ها و مطب‌های پزشکی هستیم که خود تبدیل به کانون انتشار ویروس شده‌اند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول