اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آذربایجان‌شرقی، رتبه 21 کشور از نظر شیوع کرونا / انتقاد از صف‌های مردم تبریز برای خرید شیرینی !

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به افزایش بیماران بستری‌شده کرونا در استان، گفت: این استان از نظر شیوع و افزایش آمار کرونا در ردیف ۲۱ کشوری قرار دارد.

آذربایجان‌شرقی، رتبه 21 کشور از نظر شیوع کرونا / انتقاد از صف‌های مردم  تبریز برای خرید شیرینی !

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیار راستگو  امروز در جلسه بررسی روند اجرای طرح شهید سلیمانی با اشاره به اینکه کنترل بیماری همت و اراده جمعی می‌طلبد، اظهار داشت: در سال گذشته بیشترین تعداد آمار بستری در آبان‌ماه با ۵۰۰ نفر بیمار بود که این رقم در پایان اسفندماه به ۳۷۷ نفر کاهش یافت، اما متاسفانه اکنون شاهد بستری یک‌هزار و ۴۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان هستیم.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی در استان به خوبی در حال اجراست، گفت: یکی از اساسی.ترین اقداماتی که در این طرح انجام شده رهگیری افراد کرونایی می‌باشد تا زنجیره بیماری کنترل و قطع شود.

راستگو افزود: عملکرد تمام سازمان‌هایی که در طرح شهید سلیمانی فعال هستند، بسیار خوب است و توانسته‌ایم میانگین رهگیری اطرافیان بیمار در سطح استان را به ۱۱ نفر افزایش دهیم.

وی از مردم درخواست کرد تا برای کنترل بیماری و کاهش آن نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه فاصله اجتماعی اهتمام جدی داشته باشند.

راستگو با بیان اینکه متاسفانه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان کاهش یافته است، یادآور شد: ضروری است، فرمانداران نسبت به آگاه‌سازی و ایجاد حساسیت عمومی نسبت به این موضوع با کمک رسانه‌ها، گروه‌های مرجع، افراد تاثیر‌گذار و سازمان‌های مردم نهاد اقدام کنند.

وی ادامه داد: یکی از علل شیوع بیماری کرونا تجمعات و عدم رعایت فاصله اجتماعی است که متاسفانه در روزهای گذشته شاهد حضور مردم در صف‌های طولانی خرید نان، مرغ و شیرینی هستیم که در این زمینه باید اتحادیه‌های صنوف مربوطه نیز ورود کنند.

وی، یکی از علل افزایش کرونا در استان را دید و بازدیدها و خریدهای عید نوروز و تجمعات عنوان کرد و افزود: شتاب بیماری در استان کم است و امیدواریم در دو هفته آینده با همکاری مردم و افزایش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، بیماری مدیریت شود.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول