اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تداوم حضور هزاران مزدور خارجی‌ تحت حمایت ترکیه در لیبی

برخی رسانه‌ها از حضور بیش از یازده هزار مزدور تحت حمایت ترکیه در لیبی و در نبرد با نیروهای ژنرال «حفتر» خبر دادند.

تداوم حضور  هزاران مزدور خارجی‌ تحت حمایت ترکیه در لیبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی رسانه‌ها شنبه گزارش کردند که با وجود توافق آتش‌بس در لیبی، بیش از 11 هزار مزدور خارجی تحت حمایت ترکیه در این کشور  باقی مانده‌اند.

به نوشته وبگاه «احوال» بر اساس اسنادی افشا شده از سوی شبکه «اسکاهی نیوز عربی»  ترکیه از ۱۲ هزار و ۸۳۵ مزدور اعزامی خود از سوریه به لیبی تنها، هزار و ۲۲۶ نفر را از این کشور خارج کرده است.

ترکیه متهم است که چندین هزار مزدور را در این کشور جنگ زده برای تقویت و پشتیبانی از دولت وفاق ملی (GNA) که از سوی  سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته می‌شود، در مبارزه با ارتش ملی لیبی (LNA) به فرماندهی «ژنرال خلیفه حفتر» در این کشور مستقر کرده است.

گفته می‌شود که «محمد المنفی» رئیس شورای ریاست جمهوری لیبی در هفته‌های گذشته از ترکیه به طور رسمی خواسته تا مزدوران سوری خود  و کارشناسان نظامی ترکیه طی ۱۰ روز از این کشور خارج شوند.

دولت وفاق ملی لیبی و دولت شرق لیبی (تحت امر نیروهای خلیفه حفتر) چند سال است که بر سر قدرت در لیبی جنگ دارند. آنها بعد از یک سال درگیری شدید که منجر به پیشروی‌های دولت وفاق به پایتخت طرابلس شد، مرداد ماه گذشته آتش‌بس اعلام کردند.

ریاست جمهوری ترکیه چندی قبل طرح تمدید ۱۸ ماهه حضور نظامی در لیبی را  به پارلمان ترکیه ارسال کرد. در این طرح با تاکید بر خطراتی که تحولات کشور لیبی برای ترکیه و کل منطقه دارد، آمده است: «اگر حملات نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی و درگیری‌ها از سر گرفته شود، منافع ترکیه هم در حوزه مدیترانه و هم شمال آفریقا به طرزی منفی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول