اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سندرز: نیمی از سالمندان آمریکایی از رفتن به دندانپزشک به دلیل هزینه‌های آن خودداری می‌کنند

سناتور ایالت ورمونت آمریکا گفت که بیش از نیمی از سالمندان آمریکایی از رفتن به دندانپزشکی به دلیل هزینه‌های آن خودداری می‌کنند.

سندرز: نیمی از سالمندان آمریکایی از رفتن به دندانپزشک به دلیل هزینه‌های آن خودداری می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت آمریکا در پیامی در توییتر بار دیگر از فقر و بی عدالتی در آمریکا انتقاد کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «بیش از نیمی از سالمندان آمریکا گفته‌اند که از رفتن به دندانپزشکی به دلیل هزینه آن خودداری می‌کنند این در حالی است که از هر 5 آمریکایی بالای 65 سال، یک نفر حفره‌های دندانی درمان نشده داشته و از هر سه نفر نیز دو نفر از بیماری لثه رنج می‌برد. این واقعیتی نیست که به اعتقاد من باید در ثروتمندترین کشور کره زمین بپذیریم».

سندرز چند روز پیش نیز در پیامی توییتری به کاهش سن «امید به زندگی» در میان شهروندان کم در آمد آمریکایی پرداخت.

وی در پیام توییتری نوشت: «در حال حاضر امید به زندگی در میان آمریکایی‌های کم در آمد 15 سال کمتر از ثروتمندان است. فقر در ثروتمندترین کشور تاریخ جهان (آمریکا) معادل محکوم به مرگ بودن است».

سندرز در پیام توییتری دیگر به ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت هزینه‌های درمانی اشاره کرد.

این سناتور ایالت ورمونت در این پیام توییتری نوشت: «میلیون‌ها سالمند وجود دارند که توانایی پرداخت هزینه‌های دندان‌پزشکی، سمعک یا عینک را ندارد. این موضوع در ثروتمندترین کشور جهان غیرقابل قبول است.»

وی نوشته بود: «طی دوران همه‌گیری، ده‌های میلیون آمریکایی بیکار شدند. 22 میلیون آمریکایی می‌گویند که غذای کافی برای خوردن ندارند اما امروز در آمریکا، تعدادی از میلیاردرها 1.3 تریلیون دلار ثروتمندتر شدند. این چیزی است که یک اقتصاد تقلبی به آن شباهت دارد.»

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول