اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

زمین برای ساخت مسکن ایثارگران خراسان رضوی تامین شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: زمین برای ساخت واحد مسکونی مورد نیاز خانواده شهدا، آزادگان و جانبازان این استان با استفاده از ظرفیت زمین‌های دستگاه‌های متولی در شهرستان‌های مختلف تامین شد.

زمین برای ساخت مسکن ایثارگران خراسان رضوی تامین شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید کمال‌الدین میرجعفریان در نشست بررسی تامین مسکن برای ایثارگران خراسان رضوی اظهار کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان ملی زمین و مسکن منعقد شد که سهم این استان از مفاد این تفاهم‌نامه ساخت پنج هزار واحد مسکونی برای ایثارگران تعیین گردید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برای تسریع در اجرای این تفاهم‌نامه، تمام مسیرهای تحقق آن بررسی و شیوه‌نامه مربوطه تنظیم شده است که براین اساس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان باید افراد واجد شرایط دریافت مسکن را احصا و به اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کند و این اداره نیز پس از استعلام و تعیین افراد واجد شرایط، زمین مورد نظر را برای ساخت واحدها مشخص نماید.

وی بیان کرد: باید سهم ایثارگران هر شهرستان از زمین مورد نظر برای ساخت واحد مسکونی مشخص و مکان‌یابی واحدها انجام شود.

میرجعفریان افزود: به جز تفاهم‌نامه یاد شده چهار هکتار زمین در اطراف مشهد به محدوده شهر افزوده شده که طرح تفصیلی آن باید تهیه شود و پس از تهیه این طرح، بلوک‌های ۶ طبقه برای هشتصد تا هزار نفر از متقاضیان ایثارگر ساخته می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: واگذاری زمین و آماده‌سازی آن برای ساخت واحدهای مسکونی در این چهار هکتار باید هر چه سریعتر از سوی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی آغاز شود.

وی تصریح کرد: مشکل تامین زمین برای ساخت ۳۱۲ واحد ویژه ایثارگران با الحاق ۱۰ هکتار زمین به محدوده شهر نیشابور نیز برطرف شده و این زمین حداکثر تا یک ماه آینده باید آماده واگذاری برای ساخت مسکن باشد.

خراسان رضوی بیشترین جمعیت ایثارگران در بین استان‌های کشور را دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز در این باره گفت: ۳۰ هزار نفر از ایثارگران این استان تقاضای خود را برای تامین مسکن ارائه کرده‌اند که بیشتر آنان واجد شرایط هستند.

حجت‌الاسلام حسین معصومی افزود: متقاضیانی که تاکنون تسهیلات دولتی برای خرید یا ساخت مسکن دریافت نکرده‌اند، از نظر این بنیاد واجد شرایط دریافت مسکن تلقی می‌شوند.

وی جمعیت زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی را ۳۱۴ هزار نفر اعلام و بیان کرد: این تعداد بیشترین جمعیت ایثارگران را در بین استان‌های کشور تشکیل می‌دهد.

استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی تاکنون ۱۷ هزار و ۲۸۴ شهید، ۴۹ هزار و ۸۱۴ جانباز و سه هزار و ۳۹۷ آزاده در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول