اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دولت خسارات وارده به اصناف را جبران کند/ قطار شهری اصفهان در مسیر پیشرفت

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تعطیلی صنوف قطعاً زیان‌های مالی و مادی زیادی را متوجه این عزیزان می‌کند اما به دلیل اینکه اولویتشان سلامت مردم است نهایت همکاری و همراهی را داشتند، امید دارم دولت هم با تدابیری که می‌اندیشد بتواند بخشی از خسارات وارده به اصناف در این تعطیلات را جبران کند.

دولت خسارات وارده به اصناف را جبران کند/ قطار شهری اصفهان در مسیر پیشرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در صد و شصت و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن ابراز امیدواری از اینکه خدا بهترین نوع روزه‌داری را شامل حال همه ما کند و از این ایام بهره کافی ببریم، اظهار کرد: روز ارتش جمهوری اسلامی را به تمامی فرماندهان و نیروهای نظامی مستقر در استان اصفهان تبریک عرض می‌کنیم و ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای همه آن‌ها از زحمات و تلاش‌های همه ارتشیان سپاسگزار هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: ارتش در طول ۱۰۰ سال گذشته از بدو شکل‌گیری تا به امروز خدمات و زحمات زیادی را در زمان‌های مختلف برای حفظ ایران عزیز داشته است و در سال ۵۷ به عنوان ارتش جمهوری اسلامی ایران تغییر نام می‌دهد؛ قبل از پیروزی انقلاب هم نقش آفرینی ارتش را شاهد بودیم همچنین حضور ارتش در طول ۸ سال دفاع مقدس قابل تقدیر است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ستاد مشترک، نیروهای زمینی، دریایی و هوایی و پدافند هوایی است، در حال حاضر بالغ بر۵۰۰ هزار نفر در ارتش در حال خدمت هستند.

نصراصفهانی روز بزرگداشت سعدی را گرامی داشت و گفت: سعدی شخصیتی است که برای زبان فارسی نقش‌آفرینی قابل توجهی کرده است و امروز مورد توجه و التفات همه جهانیان است، ما همواره به وجود سعدی شیرازی افتخار می‌کنیم و امید داریم درس‌های حکمت‌آموز این عزیز را همواره بتوانیم از گلستان و بوستان فرا بگیریم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان روز بزرگداشت شیخ بهایی بزرگ معمار صاحب سبک و اثر را که امروز از آنچه او خالق آن‌ها بوده استفاده می‌کنیم، گرامی داشت و بیان کرد: آثار تاریخی که امروز به آن‌ها افتخار می‌کنیم برگرفته از زحمات این معمار بزرگ است.

وی ادامه داد: این روزها با توجه به اوج گرفتن شیوع کرونا شاهد تعطیل شدن مغازه‌ها و البته همکاری و همراهی صنوف مختلف در شهر اصفهان بودیم که واقعاً همیشه همراهان خوبی هستند و هر زمانی ستاد استانی کرونا تصمیمی گرفت همراهی کردند که قابل تقدیر است خصوصاً در روزهایی که باز در تعطیلی به سرمی‌برند، یقیناً تعطیلی صنوف قطعاً زیان‌های مالی و مادی زیادی را متوجه این عزیزان می‌کند اما به دلیل اینکه اولویتشان سلامت مردم است نهایت همکاری و همراهی را داشتند؛ امید دارم دولت هم با تدابیری که می‌اندیشد بتواند بخشی از خسارات وارده به اصناف در این تعطیلات را جبران کند.

نصراصفهانی با اشاره به اینکه دو ماه تا انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا تأکید کرد: لازم است تمامی دست اندرکاران این رخداد مهم در انجام مأموریت‌های محوله نهایت تلاش و کوشش را برای ایجاد امید در جامعه و حضور حداکثری مردم داشته باشند و شرایط را به گونه‌ای مهیا کنند که همه مردم با استفاده از حق تعیین سرنوشت و با حس بسیار خوب و امیدوارانه و با میل در تمامی مراحل انتخابات حضور قابل وصفی داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: امید داریم شاهد حضور فوج فوج همه مردم علی‌رغم همه گلایه‌هایی که دارند باشیم و درصد بالای مشارکت مردم را در انتخابات امسال داشته باشیم؛ برای انجام این اتفاق مهم همه دست‌اندرکاران به ویژه هیأت‌های نظارت که به بررسی صلاحیت‌ها ورود کرده‌اند نهایت دقت را داشته باشند و با تدابیر لازم زمینه را برای حضور حداکثری کاندیداهایی که همه برای خدمت به این کشور و شهر خود را عرضه کرده‌اند فراهم کنند.

وی اضافه کرد: کاندیداها توانمندی‌هایی را در خود دیده و تجربیات ارزشمندی دارند که باید مورد استفاده قرار گیرد و لازم است زمینه حضور این افراد با وسعت نظر فراهم شود و شرایطی برای رقابت همراه با رفاقت در شهر اصفهان شکل بگیرد.

نصراصفهانی در ادامه خاطرنشان کرد: این‌ها زمینه‌هایی دارد که زمینه‌سازان باید نهایت تلاش و کوشش خود را داشته باشند تا حق و حقوقی از کسی تضییع نشود، آبروی افراد هم مدنظر قرار گیرد و خدماتی که کاندیداها در طول ۴۲ سال پیروزی انقلاب داشته‌اند حتماً مرور شود و با در نظر گرفتن همه این‌ها شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پیشرفت ایستگاه‌های خط دوم قطار شهری در کنار حفاری ۶ کیلومتر تونل، به بیان میزان پیشرفت ۱۲ ایستگاه خط دوم قطار شهری پرداخت و گفت: دارک ۴۷، زینبیه ۶۹.۵، عاشق اصفهانی ۱۰۰، عمان سامانی ۷۳، لاله ۸۷، شاهد ۲۷، قدس ۵، امام حسین ۳، خلجا ۲۷، چهارسوق ۵۱، شهید خرازی ۶۱ و کهندژ در غرب اصفهان ۲۰ درصد رشد داشته‌اند.

وی تصریح کرد: این میزان پیشرفت در مرحله سفت‌کاری قابل توجه است، امید دارم خط دوم قطار شهری هرچه زودتر در اختیار شهروندان اصفهانی قرار گیرد.

نصراصفهانی با اشاره به افتتاح سیستم‌های هوشمند اتوبوسرانی در طرح «هر یکشنبه، یک افتتاح» این هفته بیان کرد: این برنامه امروز با توجه به اوج‌گیری شیوع کرونا به ‌طور محدود و با استقرار یک اتوبوس مجهز به سیستم AVL در محوطه شهرداری برگزار می‌شود؛ طرح‌ هوشمندسازی اتوبوس‌ها سال‌ها پیش و از شورای سوم آغاز شده بود و سرانجام رسیدن آن به طول انجامید، با اجرای این طرح‌ها وقت مردم ارزشمند شمرده شده و اعتماد آنان نسبت به استفاده از حمل و نقل عمومی برای زیست بهتر در شهر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ص۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول