اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رشد ۱۰۰ درصدی عملیات مکانیزه کشت برنج در شالیزارهای مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: قبل از کرونا سطح زیر کشت اراضی به‌صورت مکانیزه ۵۰هزار هکتار بوده که در دو سال کرونایی با افزایش ۱۰۰ درصدی، امسال به ۱۴۰هزار هکتار رسیده است.

رشد ۱۰۰ درصدی عملیات مکانیزه کشت برنج در شالیزارهای مازندران

عزیزالله شهیدی‌فر امروز درباره وضعیت کشت برنج در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: ۲۲ فروردین ماه امسال نخستین نشای مکانیزه در محمودآباد مازندران آغاز شد.

وی  با اشاره به اینکه کشاورزان و شالی‌کاران پرتلاش مازندرانی هوشیارانه عمل کردند، افزود: کشاورزان امسال نسبت به انجام عملیات نشا چه‌ به‌صورت سنتی و مکانیزه زودتر اقدام کردند و عملیات کشت برنج را زودتر انجام دادند تابا مشکلات کاهش نزولات مقابله کنند و محصولات خوبی داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: با توجه به وضعیت خوب آب‌بندان‌ها بخشی از کشاورزان بحث آب‌تخت را انجام داده و برخی نیز درحال انجام عملیات آب‌تخت در اراضی هستند که لازم است در فرصت باقی‌مانده نسبت به انجام عملیات نشا اقدام کنند.

این مسؤول با اعلام اینکه قبل از کرونا سطح زیر کشت اراضی به‌صورت مکانیزه ۵۰هزار هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: در دو سال کرونایی با افزایش ۱۰۰ درصدی، امسال به ۱۴۰هزار هکتار رسیده که به سلامت کشاورز کمک می‌کند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول