اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کشت گیاهان دارویی در ۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: حدود ۴۵۰ هکتار از اراضی آبی و دیم استان زنجان زیر کشت انواع گیاهان دارویی قرار دارد.

کشت گیاهان دارویی در ۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی زنجان

جواد تاراسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تغییر الگوی کشت محصولات زراعی آب‌بر به سمت گیاهان دارویی، حفظ منابع پایه و ارزش افزوده بالا را به همراه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی به دلیل نیاز آبی کم در شرایط خشکسالی و قابلیت تولید در زمین‌های کم بازده می‌تواند در افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک مؤثر واقع شود، اضافه کرد:کاشت این گیاهان در عرصه‌های کم بازده و حاشیه‌ای، ضمن تأمین نیاز‌های اقتصادی روستاییان و صنایع مختلف غذایی و دارویی، حفاظت از منابع، بهبود کارایی مصرف آب و جلوگیری از خطر نابودی این گونه‌ها را به دنبال دارد.

تاراسی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۱۳۹۹ حدود ۴۵۰ هکتار از اراضی آبی و دیم این استان زیر کشت انواع گیاهان دارویی قرار داشت، تصریح کرد: از جمله این گیاهان زعفران، گل محمدی، زیره سبز، رازیانه، نعناع فلفلی، کتان، کرچک، زرشک و موسیر  است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه گل محمدی با بیش از ۸۰ هکتار، رازیانه با بیش از ۷۰هکتار و زعفران با بیش از ۲۰ هکتار، بیشترین میزان مساحت کشت در اراضی آبی را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: زیره سبز با کشت بیش از ۲۲۰ هکتار در اراضی دیم بیشترین سطح را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۲۵ تن انواع گیاهان دارویی در استان برداشت شده است، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان کشت و برداشت سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته باشد.

انتهای پیام/73009/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول