اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

با ادغام دانشگاه کوثر بجنورد مخالفم/از استان، آمار غلط به وزارت علوم می‌دهند

نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس ضمن مخالفت با ادغام دانشگاه کوثر بجنورد گفت: دولت در این ۸ سال برای پیشرفت فیزیکی این دانشگاه اعتباری تخصیص نداده است.

با ادغام دانشگاه کوثر بجنورد مخالفم/از استان، آمار غلط به وزارت علوم می‌دهند

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: با توجه به این‌که رویکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مأموریت گرایی در دانشگاه‌ها است و دانشگاه کوثر نیز مأموریتش تربیت دخترانی توانمند کارآفرین است، نمایندگان پیگیر عدم ادغام این دانشگاه هستند و در کمیسیون آموزش هم از آن دفاع شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۰ که این فضای آموزشی دخترانه‌ای ایجاد شد از آن حمایت‌شده است، گفت: در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ مکاتباتی نیز با دفتر مقام معظم رهبری و وزارت علوم در حمایت از این دانشگاه صورت گرفته است.

نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال ۱۴٠٠ برای دانشگاه کوثر به‌عنوان ردیف جدید اعتبارات بودجه، ۳ میلیارد اعتبار تملک دارایی را در مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات تعیین کرده‌ایم که اگر مخالف این مرکز آموزشی بودیم برای آن تلاش نمی‌کردیم. 

وی ادامه داد: زمانی که مدیرکل آموزش‌وپرورش بودم اولین حمایت‌ها از ایجاد یک دانشگاه دخترانه که نخستین دانشگاه بعد انقلاب است و اختصاص دادن ساختمانی برای آن توسط آموزش‌وپرورش صورت گرفت و حالا نیز قطعاً کوتاه نمی‌آییم.

نماینده مردم بجنورد اضافه کرد: اجازه‌ی ادغام این دانشگاه را نخواهیم داد اما ازآنجایی‌که این‌یک قانون کشوری است که در هر استان ازنظر زمان‌بندی یک دانشگاه فقط باید باشد اگر ادغام شد نیز دانشگاه کوثر باید به‌صورت پردیس دخترانه مستقل همچون دانشگاه فرهنگیان به فعالیت خود ادامه دهد، ضمن اینکه حتی قم نیز در حال حاضر دانشگاه دخترانه‌اش به‌صورت پردیس درآمده است.

وی تصریح کرد: ما همچنان مصمم بوده تا به کمک نماینده محترم ولی‌فقیه، استاندار و نمایندگان مجلس تنها دانشگاه تک جنسیتی شرق کشور حفظ شود.

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: دولت در این ۸ سال برای پیشرفت فیزیکی این دانشگاه اعتباری تخصیص نداد و تنها حامی آن در این چند سال دفتر مقام معظم رهبری بوده است که متأسفانه در خود استان نیز برخی مانع پیشرفت این دانشگاه شدند و آمار غلط به وزارت علوم ارسال کردند تا از آن حمایت نشود. 

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول