اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ادامه اعتراضات به اظهارات فرماندار «خرمدره»/ نماینده مجلس: وزیر کشور پاسخگو باشد

اظهارات فرماندار خرمدره در جلسه ستاد کرونا شهرستان خرمدره پس از آن جنجالی شد، که عده‌ای به آن اعتراض و آنرا توهین آمیز خوانده و خواستار عذرخواهی رسمی فرماندار شدند و نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس نیز در توئیتی پاسخگویی وزیر کشور به این اظهارات را خواستار شد.

ادامه اعتراضات به اظهارات فرماندار «خرمدره»/ نماینده مجلس: وزیر کشور پاسخگو باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اظهارات فرماندار خرمدره در جلسه ستاد کرونا باعث شد تا نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در توئیتی از پاسخگویی وزیر کشور به این اظهارات در مجلس خبر دهد.

در این توئیت حجت‌الاسلام حسن شجاعی آمده است: فرماندار خرمدره از محدودیت‌ها در مساجد و بستن مغازه‌ها و... صحبت کرده و گفته، اداره‌ای که توی این قضیه دست من رو نگیره... من می‌خوام سر اون مدیر توی دیگ آشغال بجوشه!!!

آقای وزیرکشور کم‌توجهی شما به تذکرات، موجب این وقاحت‌ها شده، باید در مجلس پاسخگو باشید.

#جوشاندن_سر_تو_دیگ_آشغال

اظهارات فرماندار خرمدره در جلسه ستاد کرونا شهرستان پس از آن جنجالی شد، که عده‌ای به آن اعتراض و آنرا توهین آمیز خوانده و خواستار عذرخواهی رسمی فرماندار شدند.

فرشید ملکی، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان خرمدره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان در مورد جزئیات سخنان فرماندار اظهار کرد: فرماندار در جلسته ستاد کرونا گفت؛ که اگر مسجدی باز باشد درب آنرا با جوشکاری می‌بندم.

تجمع مردم در مقابل دفتر امام جمعه

به دنبال این اظهارات جمعی از جوانان و مردم ضمن تجمع در مقابل دفتر امام جمعه خرمدره خواستار عذرخواهی فرماندار در مورد اظهاراتش شدند، تجمعی که با حضور امام جمعه و دعوت وی از مردم برای خویشتنداری و قرائت بیانیه به پایان رسید.

در بیانیه مردم متدین و انقلابی شهرستان خرم‌دره در حمایت از حفظ حرمت مساجد آمده است: «وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَساجِدَ اللَّهِ أَنْ یُذْکَرَ فیهَا اسْمُهُ وَ سَعى‏ فی‏ خَرابِها» کیست ستمکارتر از آن کس که از بردن نام خدا در مساجد او جلوگیرى کرد و سعى در ویرانى آنها نمود.

 «مسجد» نمادی از یگانگی، انسجام و وحدت است که در آن همه در کنار یکدیگر در برابر پروردگار یکتا رو به سوی یک قبله می‌کنند و لب به حمد و ثنای آن یگانه نازنین می‌گشایند از صدر اسلام تاسیس و حفظ حرمت مسجد مورد تأکید حضرت نبی اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده است و همیشه مساجد مرکز ثقل تحولات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، جامعه اسلامی به شمار می‌روند که با بهره‌مندی از همین ظرفیت عظیم معنوی و اجتماعی انقلاب شکوهمند اسلامی به ثمر رسیده است 
از این رو بنیانگذار کبیر نظام اسلامی فرمودند:«ای ملت، مسجدهای خودتان را حفظ کنید» حفظ حرمت مسجد در اندیشه انقلاب اسلامی آنقدر رفیع و عظیم است که سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی در سال 1348 هجری شمسی توسط رژیم جنایکتار صهیونیستی روز جهانی مسجد نامیده شده تا موضع محکمی  برای حفظ وحراست از آن باشد. 

در ادامه این بیانیه آمده است: ظرفیت عظیم «بچه‌های مسجد» و نماز گزاران آن در طول تاریخ نظام اسلامی علی‌الخصوص در دوران اخیر شیوع ویروس منحوس کرونا نشان داد مانند همیشه مساجد در کنار مردم بوده است و با همکاری گسترده‌ای که با کلیه دست‌اندرکاران مبارزه با ویروس منحوس کرونا داشته گواه روشنی بوده بر جایگاه آن در میان ملت مسلمان ایران، بیان عبارت های «جوش زدن درب مساجد» و «به ته دیگ کردن مسؤول مساجد در صورت باز بودن آنها» از طرف مسؤول ارشدی در نظام اسلامی بسیار عجیب است، چرا که چرا چنین سخنی بسیار  شبیه ادبیات دوران رژیم طاغوتی است که ریخته شدن خون هزاران شهید در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مشت محکمی بود بر نفی چنین بینش و منش مستبدانه‌ای.

در این بیانیه آمده است: مردم شهید پرور شهرستان خرم‌دره فعالان فرهنگی، جوانان انقلابی و مسجدی هرگز این اجازه را نمی‌دهند نسبت به چنین پایگاه عزیز و ارزشمندی که از طرف خداوند متعال به عنوان «حریم» و «حرم الهی» برای مسلمان اعلام شده، احدی در هر قشر و صنف و رده هر گونه هتک حرمت و بی‌احترامی نماید، از همین رو مردم انقلابی و فعالان مسجدی شهرستان خرم‌دره ضمن رعایت کلیه مصوبات ستاد کرونا مطابق فرمان مقام معظم رهبری در راستای تاکید بر همکاری و التزام به ابلاغیه‌های ستاد، هرگونه بی‌احترامی به مساجد و ادبیات توهین آمیز نسبت به ارزش‌های اسلامی و انقلابی را از جانب هر فرد و مسئولی محکوم می‌نمایند.

مردم دغدغه دین دارند

امام جمعه خرمدره با حضور در جمع مردم ضمن تقدیر از آرامش مردم و اینکه آنها دغدغه دین دارند، گفت: تعطیلی محافل دینی، دعا و راز و نیاز آسیب‌های فرهنگی فراوانی دارد که باید تلاش شود با رعایت مصوبات ستاد کرونا این عمل در فضای مجازی انجام شود.

حسین‌علی زاهدی افزود: حتما این مسئله را با حضو علما و فرماندار بررسی می‌کنیم، تا سخنان فرماندار را نیز بشنویم.

وی با تاکید بر اینکه باید مصوبات ستاد کرونا اجرایی شود، تصریح کرد: ستاد کرونا تعطیلی فعالیت‌های جمعی مساجد را گفته و تعطیلی کامل و قفل زدن به مسجد در مصوبات ستاد کرونا وجود ندارد و این موارد فراتر از مصوبات ستاد کروناست.

امام جمعه خرمدره در مقابل اعتراض مردم به باز بودن برخی اماکن ورزشی و مکان‌های تجمعی بدون نظارت مسؤولان نیز گفت: حرمت اماکن دینی و متدینین باید حفظ شود.

مصوبات ستاد کرونا فصل‌الخطاب است

فرماندار خرم‌دره هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه تاکید ستاد ملی کرونا و مصوبات ستاد استانی کرونا در شهرستان‌ها برای ما فصل‌الخطاب است، اظهار کرد: ما هم در شهرستان این موارد را مورد تاکید قرار می‌دهیم و تاکید ما اجرای این مصوبات است.

حجت محمدی با بیان اینکه در 27 اسفندماه سال گذشته ما 8 کرونایی را بستری کردیم در حالی که امروز این تعداد به 65 نفر رسیده است، افزود: با این اوضاع ما برای بیماران عادی جایی نداریم و نمی‌توانیم آنها را پذیرش کنیم.

وی با بیان اینکه با همه تاکیدات، مشاهده می‌شود که در برخی مساجد مراسم نماز جماعت برگزار می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه عکس و فیلم این گونه مراسم به زنجان ارسال و مسؤولان بالاتر از مطالبه می‌کنند که چرا کوتاهی شده است.

فرماندار خرم‌دره با بیان اینکه تاکید شده است که اگر مساجد تعطیل نشود ما طبق قانون برخورد می‌کنیم، تصریح کرد: در برخی مواقع گلایه‌هایی وجود دارد و این گلایه‌ها هم به حق است که اینکه چرا مسافرت‌ها برقرار است و آن وقت از برگزاری مراسم در مساجد جلوگیری می‌شود.

محمدی با بیان اینکه من توانایی و دستوری هم برای جلوگیری از مسافرت‌ها ندارم، گفت: فصل‌الخطاب برای ما مصوبات ستاد ملی کرونا و ستاد استانی کروناست.

وی در جواب این سؤال که شما در جلسه ستاد کرونا گفته‌اید هر مسجدی که مصوبه را رعایت نکند من به شخصه درب آن مسجد را با جوشکاری می‌بندم، تصریح کرد: من اصلا چنین حرفی نزده‌ام، بلکه گفته‌ام که اگر رعایت نشود ما برخورد خواهیم کرد و آن مسؤول باید پاسخگو باشد.

فرماندار خرم‌دره با بیان اینکه من گفته‌ام اگر مسجدی رعایت نکند مجبور به تعطیلی آن هستیم، گفت: اینکه من بگویم جوشکاری می‌کنم، تخریب می‌کنم و یا چیز دیگر صحت ندارد.

انتهای پیام/73002/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول