اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

انجام بیش از ۶۲ هزار و ۵۰۰ بازرسی از اصناف سمنان/ ۵۹۱۲ تخلف صنفی ثبت شد

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان سمنان از انجام بیش از ۶۲ هزار و ۵۰۰ بازرسی از اصناف و ثبت پنج هزار و ۹۱۲ مورد تخلف صنفی در این استان خبر داد.

انجام بیش از ۶۲ هزار و ۵۰۰ بازرسی از اصناف سمنان/ ۵۹۱۲ تخلف صنفی ثبت شد

مهدی یحیایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان از ثبت پنج هزار و ۹۱۲ مورد تخلف صنفی طی یک سال گذشته در استان سمنان خبر داد.

وی اظهار کرد: این تخلفات شامل گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق و ... است که طی انجام بیش از ۶۲ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان ثبت و ضبط شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: این بازرسی‌ها به‌منظور رصد وضع بازار کالا و خدمات و به‌ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در قالب طرح‌های مختلف صورت گرفته است.

یحیایی بیان کرد: در این بازرسی‌ها تعداد پنج هزار و ۱۳۵ فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی سه هزار و ۴۲۰ میلیارد و ۹۲۰ میلیون و ۴۱۰ هزار ریال تشکیل و جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی عنوان کرد: در این مدت تعداد سه هزار و ۴۵۶ مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شد که با پیگیری بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی سازمان، ۹۷ درصد شکایات رسیدگی و منجر به نتیجه شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در این بازه زمانی یک‌هزار و ۲۴۷ مورد گشت بازرسی مشترک با همکاری اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌ها، ادارات کل تعزیرات حکومتی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان استاندارد، ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و سایر مراجع مرتبط نیز انجام شد.

یحیایی خاطرنشان کرد: از این تعداد، یک‌هزار و ۳۱۸ مورد پرونده تخلف در استان سمنان تشکیل و به مراجع تعزیراتی ارسال شده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول