اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

۱۰ روستای گناوه از زلزله آسیب دیدند/ وقوع ۱۰ پس لرزه+تصاویر اولیه

بنابر گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مرکز این زلزله بندر گناوه بوده است و تا لحظه انتشار این خبر ۱۰ پس لرزه داشته که ۴.۵ ریشتر بوده است.

۱۰ روستای گناوه از زلزله آسیب دیدند/ وقوع ۱۰ پس لرزه+تصاویر اولیه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان گناوه، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ساعت ۱۱ و ۱۲ دقیقه بندر بوشهر استان بوشهر را لرزاند. بنابر گزارش های رسیده این زمین لرزه در اکثر مناطق استان بوشهر و نیز مناطقی از استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس نیز احساس شده است.

۱۰ پس لرزه در گناوه

بنابر گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مرکز این زلزله بندر گناوه بوده است و تا لحظه انتشار این خبر ۱۰ پس لرزه داشته که ۴.۵ ریشتر بوده است.

گزارش ها حاکی از آن است که در اثر این زلزله شدید گوه گمارون ریزش پیدا کرده و نیز به تعدادی از منازل مسکونی در شهرستان گناوه خسارت وارد شده است.

زلزله تلفاتی جانی نداشت

آنطور که سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفته این زمین لرزه تلفات جانی نداشته اما دو مجروح در شهرستان گناوه داشته و آمبولانس برای انتقال آنها به مرکز درمانی اعزام شده است.

همچنین جهانگیر دهقانی مدیر کل مدیریت بحران استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشته که تیم‌های ارزیابی به مناطق اعزام شدند و در حال بررسی ارزیابی خسارت ایجاد شده هستند.

ستاد بحران شهرستان گناوه تشکیل جلسه داد

خبرها حاکی از آن است که ستاد بحران شهرستان گناوه تشکیل جلسه داده و مسؤولین و سازمان‌ها در حالت آماده‌باش برای کمک‌ها و خسارات احتمالی هستند.

دانیال اسفندیاری معاون سیاسی امنیتی فرمانداری گناوه نیز در اظهار نظری به خبرنگاران گفت: اکیپ‌های امدادی به مناطقی که در معرض خطر و احتمال خسارت وجود دارد اعزام شده‌اند و براساس گزارش‌های اولیه از روستاهای منطقه زمین لرزه باعث تخریب دیوارها، قطعی برق و ریزش کوه شده است.

ارتباطات برقرار است

وضعیت ارتباطات نیز بنا به گفته علی سملیان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر پس از وقوع این زلزله و چند پس لرزه برقرار است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفته به منظور پیگیری آخرین شرایط مناطق زلزله زده اکیپ مدیریت بحران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حالت آماده باش کامل است.


 تأسیسات حیاتی انرژی در خارگ در سلامت کامل هستند

از جزیره خارگ نیز خبر می رسد که طبق اطلاعات دریافتی تأسیسات حیاتی انرژی کشور در سلامت کامل هستند و شریان حیاتی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در این جزیره در جریان است. ناصر ابراهیمی رئیس شورای تأمین بخش ویژه خارگ در این باره گفته،  تاکنون خسارتی در محدوده شهری جزیره گزارش نشده است و بررسی در این زمینه ادامه دارد.

اعزام ۱۲ تیم امدادی و ارزیاب ‌به مناطق  ‌زلزله‌زده گناوه ‌

غلامرضا حاجیانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با بیان اینکه پس از وقوغ زلزله ۵.۹ ریشتر تیم‌های امدادی به مناطق مختلف گناوه اعزام شدند اظهار داشت: ۱۲ تیم ارزیاب و امداد رسانی هلال احمر به روستاهای شهرستان گناوه و دیلم اعزام شدند.

وی، با بیان اینکه ۱۰ روستای گناوه متاثر از زلزله ۵.۹ ریشتر شدند گفت: روستاهای محمد صالحی، گمارون، چم‌شهاب، فخرآوری و دیگر مناطق گناوه و بخشی از دیلم متاثر از زمین‌لرزه شدند که تخریب دیوار ، ترک خوردگی منازل و ریزش آوار گزارش شده است.

وی، با بیان اینکه زمین لرزه ۵.۹ ریشتر در جنوب شرقی گناوه بیشتر خسارت زده گفت: برای اسکان اضطراری، امکانات و تجهیزات لازم فراهم شده است در صورت نیاز این عملیات انجام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول