اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برنامه‌ریزی برای اشتغالزایی ۵ هزار مددجوی زنجانی در سال جاری

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ایجاد 5 هزار فرصت شغلی برای مددجویان مورد حمایت کمیته امداد استان در برنامه کاری این نهاد درسال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها قرار گرفت.

برنامه‌ریزی برای اشتغالزایی ۵ هزار مددجوی زنجانی در سال جاری

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اجرای دو طرح راهبری شغلی و هدایت شغلی در کمیته امداد استان اظهار کرد: در مبحث راهبری شغلی مددجویان به یک کارآفرین موفق در زمینه اجرای طرح معرفی و افراد راهبر بعد از تولید محصول توسط مددجویان که آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند، کالا را با قیمت عادلانه خریداری می‌کنند و محصول را روانه بازار می‌کنند.

وی تصریح کرد: در بحث هدایت شغلی نیز که در دو بخش انجام می‌شود اجرای طرح توسط خود مددجو انجام شده و دیگری بحث کاریابی است که مددجویان بیکار به واحدهای کار یابی معرفی و به کار مشغول می‌شوند.

صفری با بیان اینکه رابطه معناداری بین کارآفرینی و نوآوری وجود دارد افزود: در سال‌جاری برنامه‌ریزی شده تا با نگاه کارآفرینی طرح‌های جدید و نوآور در استان ایجاد شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: در سال گذشته حدود ۱۰۵ میلیارد تومان برای مددجویان زنجانی اشتغالزایی و کاریابی ایجاد شده و برنامه‌ریزی ما برای تحقق شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی جدید است.

مدیرکل کمیته امداد استان به همراهی خوب مردم زنجان با طرح‌های کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در سایه حضور و مشارکت با بصیرت مردمان نیک اندیش پایتخت شور و شعور حسینی در طرح اکرام ایتام و محسنین میانگین سرانه ماهیانه فرزندان ایتام از محل کمک حامیان به بیش از ۹۶۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به بهره‌گیری کمیته امداد از ظرفیت مراکز خیریه گفت: ایجاد و گسترش فعالیت‌های مراکز نیکوکاری از اهداف مهم کمیته امداد در بسترسازی برای افزایش مشارکت خیران در برنامه‌های توانمندسازی این نهاد بوده و تلاش می‌کنیم در قالب مراکز نیکوکاری جریان‌سازی و گفتمان‌سازی در حوزه انفاق، احسان و نیکوکاری تقویت شده و بسترسازی لازم برای پیوند بین توان اغنیاء به نیاز نیازمندان از این طریق انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی نیز به منظور ارائه خدمات موثر در حوزه فقرزدایی و توانمندسازی به نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر از برنامه‌های مهم کمیته امداد استان زنجان در این بخش است، افزود: هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی فراهم کردن بسترهای لازم برای ارائه خدمات تخصصی و ایجاد هم افزایی در فرآیند توانمندسازی خانواده‌های مددجو بوده و تلاش می‌کنیم با ایجاد مراکز نیکوکاری کارآفرینی، تحصیلی و آموزشی، مسکن و... ایفای نقش همگانی در انجام مسوولیت‌های اجتماعی در قبال نیازمندان احیا شده و حمایت‌های اجتماعی از اقشار ضعیف و لازم الحمایه شکل گرفته و تقویت شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۱ مرکز نیکوکاری فعال در سطح استان زنجان با مدیریت داوطلبانه مردمی فعالیت دارند و تحقق ۴۱۳ درصدی برنامه هدف گذاری شده کمیته امداد استان زنجان در حوزه فعالیت مراکز نیکوکاری در سال گذشته اشاره کرد و افزود: بر اساس آمارهای موجود میزان مشارکت خیران نیک‌اندیش زنجانی در برنامه‌های اجرایی این نهاد در مراکز نیکوکاری در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸۲ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول