اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

رعایت پروتکل‌ها در تهران به کمتر از 50درصد رسید/ کمیته بحران تشکیل شود

رئیس شورای شهر تهران تهران گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایتخت به کمتر از 50 درصد رسیده است.

رعایت پروتکل‌ها در تهران به کمتر از 50درصد رسید/ کمیته بحران تشکیل شود

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در صحن شورا پس از بیان تذکر اعضای شورا آئین‌نامه‌های داخلی مفصل مورد بحث قرار گرفت و یک فوریت آن به تصویب رسید.همچنین واگذاری برخی از املاک به شرکت گاز جهت افزایش تاب‌آوری جامعه با رأی مثبت شورای شهری‌ها همراه و تصویب شد.

وی افزود: ضوابط تعرفه‌گذاری حمل و نقل برای همکاری بیشتر بخش خصوصی نیز مورد بحث قرار گرفت و طرح ضمانت اجرای مصوبات شورا کلیات آن نیز بررسی ولی توسط اعضای شورا رد شد و تا 6 ماه دیگر نمی‌توان به این مسأله پرداخت.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین بررسی اساسنامه 19 شرکت شهرداری آغاز شد که ادامه بررسی این مبحث در جلسات بعد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

هاشمی به موج چهارم کرونا در تهران اشاره کرد و گفت:‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمتر از 60 و 50 درصد رسیده است و این بسیار خطرناک است و این موجب می‌شود که موج چهارم را به سرعت کنترل کنیم.

وی گفت: از طرفی 4 انتخابات در کشور از جمله انتخابات میان دوره مجلس، شوراهای شهر و ریاست جمهوری را خواهیم داشت و این مسأله بر نگرانی‌ها در مورد انتقال کرونا افزوده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت:‌بر همین اساس نامه‌ای تهیه و اعلام کرده‌ایم که کمیته بحران باید جهت پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا به ویژه طی دو ماه آینده ایجاد شود و آئین‌نامه‌هایی برای فعالیت‌های انتخاباتی باشد که هم انتخابات پرشور برگزار شود و هم شاهد انتقال کرونا نباشیم.

هاشمی با بیان اینکه امکان تعطیلی کامل تهران وجود ندارد گفت:‌البته میزان محدودیت‌ها برای پیشگیری از کرونا باید بیشتر از زمان کنونی باشد.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش اتحادیه حمل و نقل عمومی اگر کسی 15 تا 20 دقیقه بیشتر در مترو نباشد خطر چندانی ندارد ولی در مدت زمان بیشتر و حتی در زمان کمتر با ظرفیت 40 تا 50 درصد واگن‌ها خطرناک است و شهروندان نباید از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد کرونا یک تا دو سال آینده هم باشد و ما برای واکسیناسیون کامل به 200 میلیون دوز سالانه واکسن نیاز داریم و امیدواریم اقدامات لازم در این راستا هر چه سریع‌تر محقق شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول