اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پیش‌بینی برداشت 12 میلیون تن گندم در کشور/ قیمت گندم باید اصلاح شود

دبیر بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به اینکه پیش‌بینی برداشت گندم در کشور 12 میلیون تن است، گفت: اگر باران خوبی نداشته باشیم؛ در محصول دیم به مشکل برخواهیم خورد.

پیش‌بینی برداشت 12 میلیون تن گندم در کشور/ قیمت گندم باید اصلاح شود

علی خانمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برداشت گندم از هفته‌های پیش آغاز شده و هم اکنون چهار استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و خوزستان برداشت دارند.

دبیر بنیاد ملی گندمکاران کشور با اشاره به اینکه به خاطر درخواست تغییر و اصلاح قیمت گندم آمار دقیقی از فروش نداریم، اضافه کرد: البته پیش‌بینی برداشت گندم در سال زراعی جاری 12 میلیون تن است که این آمار به شرط بارندگی تحقق خواهد یافت.

وی افزود: در صورتی که بارندگی طی اردیبهشت‌ماه در استان‌های غربی خوب باشد، برداشت خوبی خواهیم کرد اما اگر مثل استان‌های جنوبی باشد، امسال گندم دیم به مشکل برخواهد خورد و به میزان پیش‌بینی شده نخواهیم رسید.

خانمحمدی در ارتباط با قیمت خرید گندم نیز گفت: امسال قیمت خرید گندم، ۴ هزار تومان است اما با توجه به اینکه قیمت موجب ضرر کشاورزان است، پیشنهاد قیمت ۵ هزار و ۸۵۰ تومانی را داده‌ایم که البته قرار است این قیمت از سوی وزیر کشاورزی به دولت ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار گندمکار در کشور فعالیت دارند، بیان کرد: با ساماندهی ۴۰۰ هزار نفر دیگر آمار به حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار خواهد رسید که آمار بالایی است.

گفتنی است، امسال شورای اقتصاد نرخ خرید تضمینی گندم را کیلویی ۴ هزار تومان اعلام کرد که دولت موظف شده است در کشت آینده از کشاورزان خریداری کند.

قیمت سال گذشته کیلویی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود، در حقیقت نرخ تضمینی گندم نسبت به سال گذشته در هر کیلو هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

فروردین امسال، بنیاد ملی گندمکاران کشور در نامه‌ای به کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه برداشت گندم از هفته آینده آغاز می‌شود و عدم اصلاح نرخ خرید تضمینی این محصول موجب سردرگمی و نارضایتی کشاورزان کشور شده است، درباره شکل گیری بازار دلالی، سلف خری و سودجویی در خرید گندم هشدار داد و عدم اصلاح قیمت را عدم تبعیت از قانون مجلس عنوان کرد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول