اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

توزیع 30 هزار سبد حمایتی اوقاف در کردستان/برگزاری دو مسابقه قرآنی ویژه ماه رمضان در استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از 30 هزار سبد کالای معیشتی و بهداشتی بین اقشار مختلف جامعه توزیع شده است.

توزیع 30 هزار سبد حمایتی اوقاف در کردستان/برگزاری دو مسابقه قرآنی ویژه ماه رمضان در استان

حجت‌الاسلام محمد کاروند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان از 25 فروردین امسال آغاز شده و تا 24 اردیبهشت امسال به همت اداره‌کل اوقاف استان کردستان اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فضاسازی و تبلیغات محیطی مناسب با ایام ماه مبارک رمضان، نظافت و ضدعفونی کردن بقاع متبرکه، شبستان‌ها، مساجد و غیره از اولویت‌های اجرای این طرح است.

کاروند گفت: اولویت‌های امسال به دلیل اوج‌گیری شیوع کرونا و قرمزشدن استان، رعایت دستورالعمل‌ها و برنامه‌های ستاد مقابله با کرونا است.

وی اضافه کرد: با توجه به تعطیلی مساجد و بقاع متبرکه به خاطر شیوع کرونا، سمت و سوی برنامه‌های اوقاف به بستر فضای مجازی کشیده شده و در همین راستا برنامه‌ریزی‌های زیادی صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات اوقاف در این شرایط، استفاده از ظرفیت سخنران، مداحان برجسته، قاریان کشوری و استانی و تولید و ضبط برنامه است که با همکاری صدا و سیمای استان قسمتی از تولید و ضبط برنامه‌ها انجام شده و مابقی هم در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: با حضور مفسرین و سخنرانان در زمینه تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی و اهمیت الگوگیری از آن، محتواهای زیادی تولید شده که به صورت زمان‌بندی تا پایان ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد.

کاروند گفت: جدای از ضبط برنامه‌های تولیدی که شامل سخنرانی، مداحی، قرائت قرآن و غیره است، دو مسابقه قرآنی شامل نقاشی سوره قدر و مسابقه تاثیرگذارترین آیه در زندگی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: این مسابقه با عنوان تاثیرگذارترین آیه در زندگی شخصی بنا به سلیقه افراد شرکت کننده برگزار خواهد شد و به زیباترین اثر به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

کاروند ضمن اشاره به برگزاری رزمایش ضیافت همدلی در برخی از شهرستان‌های استان، گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از 30 هزار سبد کالای معیشتی و بهداشتی بین اقشار مختلف جامعه توزیع شده است.

وی گفت: علاوه بر این سبدهای کالای حمایتی، خدمات دیگری مانند راه‌اندازی کارگاه‌های خیاطی از محل موقوفات در بانه، سنندج و قروه برای خانواده‌های محروم به ویژه ایجاد اشتغال برای سرپرستان خانوار ارائه شده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول