اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تصویب دستورالعمل‌‌ تعیین نرخ بلیت مسافر جاده‌ای و شناورهای مسافری

رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه گفت: دستورالعمل تعیین نرخ بلیت حمل‌ونقل مسافر جاده‌ای و شناورهای مسافری تصویب شد.

تصویب دستورالعمل‌‌ تعیین نرخ بلیت مسافر جاده‌ای و شناورهای مسافری

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از‌ پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست ۲۱۷ شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور به شکل مجازی به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با دو دستور جلسه بررسی پیش‌نویس دستورالعمل تعیین نرخ بلیت حمل و نقل عمومی مسافر جاده‌ای و پیش‌نویس دستورالعمل نرخ‌گذاری بلیت شناورهای مسافری در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، دستورالعمل‌ نرخ بلیت حمل و نقل عمومی مسافر جاده‌ای و همچنین دستورالعمل نرخ‌گذاری بلیت‌های شناوری مسافری با این شرط که بند رسیدگی به شکایت‌ها به آن اضافه شود و تعیین نرخ بلیت حتما با هماهنگی و نظارت سازمان راهداری در خصوص نرخ بلیت حمل و نقل عمومی جاده ای و همچنین نظارت سازمان بنادر و دریانوردی برای نرخ گذاری بلیت حمل و نقل شناورهای مسافری انجام شود، موافقت شد و مورد تصویب قرار گرفت.

در این‌باره رضا نفیسی، رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جزئیات نشست ۲۱۷ شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور را اعلام کرد.

وی گفت: طبق آنچه که پیش تر به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده بود مقرر شد تا دستورالعمل تعیین نرخ قیمت‌گذاری حمل و نقل مسافری جاده ای و شناورهای دریایی پس از تهیه و تدوین در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان بنادر و دریانوردی در شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور مصوب شود که این کار امروز ۲۸ فروردین ماه در نشست ۲۱۷شورای عالی هماهنگی ترابری کشور انجام شد. 

نفیسی یادآور شد: پیش‌تر ضوابط و دستورالعمل‌هایی در این باره وجود داشت که مربوط به دهه ۸۰ است. بعد از آن سازمان تعزیرات درخواست کرد تا خود نرخ‌گذاری را انجام دهد و سال‌ها اینکار بر عهده سازمان تعزیرات بود تا اینکه سال گذشته بر اساس پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی و مکاتبه با معاون اول رییس‌جمهوری این کار به وزارت راه و شهرسازی محول شد تا در شورای عالی هماهنگی ترابری مصوب شود. 

وی ادامه داد: پیرو تصمیم دولت، سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای و سازمان بنادر و دریانوردی، دستورالعمل نرخ بلیت حمل و نقل عمومی مسافر جاد‌ه‌ای و همچنین شناورهای مسافری را تدوین کردند و پس از انجام اصلاحات در جلسه امروز شورا که با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد به تصویب رسید.

نفیسی تصریح کرد: مقرر شده است تا نرخ گذاری‌ها توسط صنف‌های مربوطه و بر اساس ضوابط و مقررات، تعیین و ابلاغ شود.

وی افزود: در خصوص تعیین نرخ بلیت شناورهای مسافری نیز سازمان بنادر و دریانوردی دستورالعملی را تدوین و شاخص‌هایی را تعیین کرده بود که مقرر شد تا نرخ‌ها توسط صنف و با نظارت سازمان بنادر و دریانوردی تعیین شود و در نهایت با تایید سازمان بنادر و دریانوردی توسط صنف ابلاغ شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول