اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

کاهش بیش از 8 هزار پرونده سنوات گذشته در شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی

رییس شورا‌های حل اختلاف آذربایجان‌غربی از کاهش ۲هزار و ۷۳۷ پرونده از موجودی سنوات گذشته شعب و ۶ هزار و ۹۷ پرونده از موجودی اجرای احکام شورای حل اختلاف این استان در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

کاهش بیش از 8 هزار پرونده سنوات گذشته در شوراهای حل اختلاف  آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی، هادی صمدی  از کاهش ۲هزار و ۷۳۷ پرونده از موجودی سنوات گذشته شعب و ۶ هزار و ۹۷ پرونده از موجودی اجرای احکام شورای حل اختلاف این استان در سال ۱۳۹۹ خبر داد و اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ با تلاش و همت مضاعف کارکنان شوراهای حل اختلاف و جلوگیری از انباشت پرونده‌ها با اولویت صلح و سازش در دعاوی، علی رغم شیوع ویروس منحوس کرونا تعداد قابل قبولی از پرونده‌ها مختومه و از آمار شورای حل اختلاف استان آذربایجان‌غربی کسر شده است .

وی ادامه داد: همین امر موجبات رضایتمندی ارباب رجوع را فراهم کرده و ضمن جلوگیری از اطاله دادرسی‌ها موجبات تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها شده است.

رییس شورا‌های حل اختلاف آذربایجان‌غربی تعداد پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف این استان را در سال گذشته۲۳۱ هزار و ۱۹ پرونده اعلام کرد  و گفت: در سالی که گذشت با لحاظ موجودی ابتدای سال ۱۳۹۹،با اقدامات جهادی کارکنان شوراهای حل اختلاف تعداد ۲۳۳ هزار و ۷۵۶ پرونده مختومه شد که منجر به کاهش موجودی و عملکرد مثبت به میزان ۲هزار و ۷۳۷ فقره شده که آمار قابل توجهی است.

صمدی اضافه کرد: میزان پرونده‌های موجودی واحد‌های اجرای احکام استان آذربایجان‌غربی در ابتدای سال ۱۳۹۹ معادل ۲۱هزار و ۵۱۶ پرونده بود که طی سال به طور مجموع تعداد ۳۲هزار و ۹۲۷ پرونده نیز به اجرای احکام وارد شد و از این تعداد ۳۹۰هزار و ۲۴ پرونده اجرایی با پیگیری دادورزان شعب اجرای احکام شورای حل اختلاف هم با صلح و سارش و هم اجرای حکم مختومه شده است.

وی گفت: میزان پرونده‌های مانده واحد‌های اجرای احکام استان ۱۵ هزار و ۴۱۹ پرونده است که به میزان ۶هزار و ۹۷ فقره از موجودی این شعب کسر شده است.

 رییس شورا‌های حل اختلاف آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه اصلاح و بهبود برخی از فرایند‌های اجرایی برای نائل آمدن به رسالت‌های ذاتی شوراهای حل اختلاف ضروری است خاطرنشان کرد: زمینه و شرایط خدمت خوب و بی منت به مردم در شوراها فراهم است، اعضا و کارکنان شوراها باید با سعی و تلاش خود در برای ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمت رسانی در شعب شورای حل اختلاف تحت تصدی خود، موجبات شکوفایی و پیشرفت بیشتر شوراهای حل اختلاف را فراهم کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول