اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تولید بیش از 5000هزار تن گوشت قرمز و شیر توسط عشایر گیلانی

رئیس اداره امور عشایر استان گیلان اصلی‌ترین محصولات عمده عشایر را گوشت قرمز و شیر دانست و گفت:در این مدت یک‌هزار و ۲۲۹ تن گوشت قرمز و چهار هزار و ۲۱۰ تن شیر و یک‌هزار شیر توسط عشایر گیلانی تولید شده است.

تولید بیش از 5000هزار تن گوشت قرمز و شیر توسط عشایر گیلانی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن همتی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خدمات‌رسانی به عشایر یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان امور عشایر در کشور است، اظهار کرد: تا سال گذشته ۸۰۰ خانوار در استان گیلان معرفی‌شده بودند که با چندین نوبت اعتراض در تهران و رسیدگی به این موضوع توانستیم، دو هزار و ۱۰۵ خانوار عشایری را برای استان گیلان معرفی کرده و اکنون به این تعداد از خانوارها خدمات‌رسانی می‌شود.

وی اصلی‌ترین محصولات عمده عشایر را گوشت قرمز و شیر دانست و گفت: تالش، رضوانشهر، ماسال، فومن، شفت، صومعه‌سرا، رودبار، املش، رودسر و سیاهکل را از جمله شهرستان‌های عشایر نشین گیلان هستند.

رئیس اداره امور عشایر استان گیلان با اشاره به تولید یک‌هزار و ۲۲۹ تن گوشت قرمز توسط عشایر در این استان بیان کرد: در حال حاضر میزان دام سبک عشایر ۲۰۸ هزار رأس و میزان دام سنگین ۶ هزار و ۶۰۰ رأس بوده و عشایر در این مدت چهار هزار و ۲۱۰ تن شیر و یک‌هزار و ۲۲۹ تن گوشت قرمز به ارزش ریالی ۱۲۳ میلیارد تومان گوشت قرمز و ۴۲ میلیارد و یک‌صد تومان شیر تولید کرده‌اند که همین امر سبب شد تا ۱۷ درصد گوشت قرمز گیلان توسط عشایر تولید شود.

همتی از پرداخت ۸۵۰ میلیون تومان تسهیلات زنجیره گوشت در مناطق ییلاقی خبر داد و افزود: در سال گذشته اقداماتی همچون پرداخت تسهیلات زنجیره گوشت، تأمین و توزیع نهاده‌های دامی (جو، کنستانتره، سبوس، ذرت)، آب‌رسانی در مناطق ییلاقی در سال گذشته به ارزش ۸۵۰ میلیون تومان، مرمت راه‌های عشایری که توسط ارزش‌افزوده شهرستان تالش و ماسال انجام‌شده، تأمین سوخت عشایر هم کپسول و هم نفت و بیمه تأمین اجتماعی انجام‌شده است.

وی با اذعان به اینکه عشایر در گیلان فقط ۳۰ درصد راه مناسب دارند، تصریح کرد: راه‌های روستایی باید از طریق ارزش‌افزوده و اعتبارات استانی تأمین شود زیرا عشایر فقط ۳۰ درصد راه مناسب داشته و از آن برای سهولت در رفت و آمد استفاده می‌شود، ولی در سال گذشته فقط ۵۰ کیلومتر از محل ارزش‌افزوده و اعتبار استانی برای راه تالش و ماسال، انجام‌شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول