اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

عملکرد ضعیف دستگاه‌های اجرایی برای اشتغال و مسکن خانواده ایثارگران لرستان

مدیرکل بنیاد شهید لرستان با بیان اینکه۶۸۵۹ بیکار در سامانه ثبت شده است، گفت: متاسفانه دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و صمت برای ایجاد اشتغال خانواده ایثارگران پای کار نیستند.

عملکرد ضعیف دستگاه‌های اجرایی برای اشتغال و مسکن خانواده ایثارگران لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمود زرین‌جویی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه ۶۳۰۰ شهید، ۱۶ هزار و ۴۴۵ جانباز  و  ۸۳۳ آزاده سرافراز در لرستان داریم، عنوان کرد: ۲۶۰ جانباز  ۷۰ درصد در استان وجود دارد، همچنین ۹۶۰۰ جانباز زیر ۲۵ درصد در استان داریم که این افراد با مشکل معیشتی و رفاهی مواجه هستند.

وی به برگزاری کنگره ۶۳۰۰ شهید استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با برگزاری این کنگره مسائل، مشکلات و کمبودها در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مرتفع شود.

تدوین فرهنگ نامه شهدا از اقداماتی است که مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به آن اشاره کرد.

زرین جویی‌ با اشاره به جمع‌آوری و تدوین وصیت‌نامه شهدا عنوان کرد:  ۱۴۰۰ وصیت‌نامه شهدا جمع‌آوری شده که ۶۰۰ نسخه‌ آن دست خط شهدا است ، تاکنون  ۱۳۹ وصیت نامه شهدا چاپ شده است.

به گفته وی سال گذشته ۲۷ هزار سرکشی از خانواده شهدا انجام شده  که ۱۱هزار از این موارد به دلیل  محدودیت‌های کرونایی تلفنی بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ضبط تاریخ شفاهی خانواده شهدا را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: همین فروردین سال جاری ۱۷ مادر و شش پدر  شهید همچنین شش جانباز فوت شده‌اند که  آماربالایی است، بنابراین ضبط تاریخ شفاهی خانواده شهدا مهم است.

زرین جویی افزود: محدودیت کرونا باعث شده  ضبط تاریخ شفاهی خانواده شهدا خوب پیش نرود.

وی به ساماندهی گلزار شهدا نیز اشاره کرد و گفت: ۸۶ درصد از گلزار شهدا یعنی ۵۴۷۰ مزار شهدا ساماندهی انجام شده، اما گلایه خانواده شهدا به ویژه در مرکز استان مربوط به حفظ و نگهداری مزار شهدا است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان ادامه داد: ورود احشام به مزار شهدا یکی از گلایه‌های خانواده شهدا است که در این زمینه شهرداری باید ورودکند.

به گفته زرین جویی طبق برآوردهای انجام شده ۱۱میلیارد تومان برای ساماندهی گلزار شهدا نیاز است.

وی ضمن گلایه از دستگاه‌های اجرایی در مورد کاشت ۶۳۰۰ نهال در روز درختکاری گفت: متاسفانه بسیاری از دستگاه‌ها به ویژه در مرکز استان پای کار نبودند.

بهسازی تابلو شهدا در شهرها و ترمیم تابلوها و بیلبوردهای شهدا در بزرگ‌راه توسط شهرداری از دیگر خواسته‌هایی بود که مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مطرح کرد.

زرین جویی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه ۶۸۵۹ بیکار ثبت شده در سامانه سجایاداریم، خاطر نشان کرد: متاسفانه دستگاه‌های اجرایی به ویژه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صمت در  خصوص ایجاد اشتغال برای خانواده ایثارگران پای کار نبودند حتی برای ایجاد اشتغال یک نفر.

به گفته وی ۲۸ درصد از  تفاهم‌نامه ایجاد ۲۵۰۰ شغل  یعنی ۶۷۰ شغل محقق شده اما این رقم  توسط خود بنیاد شهید انجام شده و هیچ کدام از دستگاه‌های اجرایی پای کار نبودند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان اینکه ساخت سه هزار مسکن برای ایثارگران  از اولویت‌های ما است، عنوان کرد: البته نیاز ایثارگران در خصوص مسکن حدود ده هزار و ۵۰۰ واحد است اما این سه هزار از اولویت برخوردار هستند.

زرین جویی تامین زمین مورد نیاز برای مسکن را از مشکلات ساخت مسکن مطرح کرد و گفت: قرار بود سال گذشته در پل‌دختر ۱۵ قطعه و ۲۰ قطعه در ازنا واگذار شود اما این کار انجام نشد، انتظار ما این است که راه و شهرسازی پای کار بیاید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول