اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تلاش برای کودتا و ترور رئیس جمهور بلاروس ناکام ماند

رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد طرح عوامل خارجی برای کودتا در این کشور و ترور او و دیگر مقامات بلاروسی توسط نیروهای اطلاعاتی خنثی شده است.

تلاش برای کودتا و ترور رئیس جمهور بلاروس ناکام ماند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس روز یکشنبه از خنثی شدن طرح جدیدی برای کودتا و ترور در این کشور خبر داد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «یورو نیوز»، لوکاشنکو گفت در همین ارتباط، دو نفر توسط نیروهای امنیتی روسیه در مسکو بازداشت شده‌اند که هر دو دارای تابعیت آمریکایی هستند.

رئیس جمهور بلاروس افزود: «ما گروهی را بازداشت کردیم و آن‌ها به ما نشان دادند چگونه برای همه چیز برنامه‌ریزی کرده بودند. من حرفی نزدم. سپس دریافتیم که این اقدام به وضوح کار سرویس‌های اطلاعاتی خارجی و به احتمال زیاد اف‌بی‌آی یا سی‌آی‌اِی بود».

از سوی دیگر سازمان اطلاعاتی بلاروس اعلام کرد که در «عملیاتی ویژه»، طرح «گروهی سازمان‌یافته با اهداف تروریستی» را خنثی کردند که قصد ترور رئیس جمهور و خانواده‌اش را داشتند و به‌دنبال «سازماندهی شورشی مسلحانه به‌منظور تصاحب خشونت‌آمیز قدرت» بودند.

یکی از رسانه‌های محلی بلاروس روز شنبه تصاویری از دو فرد بازداشت شده در روسیه را منتشر کرد که در حال برنامه‌ریزی برای ترور لوکاشنکو و چند مقام ارشد بلاروسی دیگر بودند. این افراد همچنین به‌دنبال ترغیب شماری از مقامات نظامی بلاروس برای اجرای کودتا بودند.

 

لوکاشنکو  چندی قبل نیز هشدار داد، دستگاه‌‌های اطلاعاتی روسیه و بلاروس، مراکز سرویس اطلاعاتی آمریکا را در «کی‌یف» پایتخت اوکراین و همچنین لهستان نزدیک ورشو کشف کرده‌اند. به گفته او کشورهای همسایه بلاروس شامل لهستان، اوکراین و لیتوانی ناآرامی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ماه آگوست در این کشور را سازماندهی کردند.

او همچنین بارها در خصوص تحرکات خودروهای زرهی آمریکایی و نیروهای ناتو در اطراف مرزهای این کشور هشدار داده است. وی از وزارت کشور بلاروس درخواست کرده اقدام متناسب در برابر این تحرکات را در نظر داشته باشد. رئیس جمهور بلاروس ضمن متهم کردن ناتو به صف‌آرایی در اطراف مرزهای این کشور، تهدید کرده در صورت لزوم از ارتش روسیه کمک خواهد گرفت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول