اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

استان مرکزی در نیروی دریایی۲۴ شهید تقدیم انقلاب کرده است

نماینده نداجا در استان مرکزی گفت: استان مرکزی در نیروی دریایی۲۴ شهید در ۸ سال دفاع مقدس تقدیم به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی کرده است.

استان مرکزی در نیروی دریایی۲۴ شهید  تقدیم انقلاب کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ناخدا دوم محمد عباسی نماینده نداجا در استان مرکزی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ۲۹ فروردین یادآور رشادت‌های ارتش جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف دفاعی کشور است و این نقش از پیروزی انقلاب تا دفاع مقدس و صحنه‌های مختلف همواره چشمگیر بوده همچنین تداعی کننده رویارویی ناوگان نیروی دریایی ارتش با نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس هم است.

وی گفت: در این رویارویی ناوشکن سهند و سبلان و ناوچه جوشن در مقابله با استکبار و زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستادند و عظمت ملت ایران را به رخ جهانیان کشاندند و موجب عزت و سربلندی ایران اسلامی و ملت همیشه قهرمان ایران شدند.

نماینده نداجا در استان مرکزی گفت: عملکرد ارتش اسلامی در طول ۴۲ سال عملکردی درخشان است و به وضوح نشان می‌دهد که ارتش مرد روزهای سخت است و اعتقاد داریم این نیروی مقتدر برای روزهای سخت و دفاع همه جانبه از ایران اسلامی و این آب و خاک آموزش دیده و آماده به رزم است.

عباسی ادامه داد: امروز نیروهای مسلح دست در دست یکدیگر و در سایه هدایت‌های فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) با تمام توان خواب را از چشمان دشمنان و متجاوزان گرفته‌اند.
  
وی با بیان اینکه استان مرکزی با توجه به اینکه دریا ندارد و از دریا نیز فاصله دارد ولی شهدای عزیز و گرانقدری تقدیم نیروی دریایی راهبردی ارتش کرده که نیاز به معرفی برای نسل جوان دارند، گفت:  شهدای شاخص نیروی دریایی همچون شهید امیر دریادار علی زارع نعمتی فرمانده دوم ناوچه جوشن، شهید امیر دریادار دوم ابراهیم حرآبادی افسر عملیات ناوچه جوشن و شهید امیردریاداردوم تکاور ابوالفضل عباسی و شهید ناوسروان تکاور اسمعیل شعبانی از شهدای مدافع خرمشهر و شهید دشتی ساسانی و  شهید سید محمد حسینی از پرسنل ناوچه پیکان از افتخارات نیروی دریایی راهبردی ارتش در استان مرکزی هستند که همچون سند عزت و سربلندی در کارنامه پرافتخار نیروی دریایی راهبردی ارتش می‌درخشند.

نماینده نداجا در استان مرکزی گفت: با توجه به ماموریت‌ها و موقعیت نبرد نیروی دریایی در دفاع مقدس و نقش آفرینی آنها در دریا اکثر شهدای نداجا به علت موقعیت نبردشان جاویدالاثر هستند و استان مرکزی در نیروی دریایی۲۴ شهید در ۸ سال دفاع مقدس تقدیم به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی کرده که یاد و خاطره همه آنها و ۶۲۰۰ شهید والامقام استان مرکزی را گرامی می‌داریم.

 نقش موثر ارتش در پیروزی‌های دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در دیدار با فرمانده پدافند هوایی حضرت علی اکبر علیه السلام و ارشد نظامی ارتش در استان مرکزی گفت: اختصاص روز ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش که نشان از هوشمندی حضرت امام(ره) دارد فرصتی مغتنم است تا ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای والامقام ارتش به نقش آفرینی این نیروی مقتدر در عرصه‌های مختلف پرداخت و باید از آن استفاده کرد.

غلامرضا کریمی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی ارتش مظهر اقتدار دفاعی کشور محسوب شود و در کنار سایر نیروهای مسلح نقش مهمی در ایجاد قدرت بازدارندگی ایفا می‌کند.

وی بیان داشت: ‌در صحنه بودن و آمادگی روز افزون ارتش نشان از کارآمدی و مردمی بودن ارتش دارد و امروز ارتش مایه عزت و سربلندی ملت ایران است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تقدیم ۴۸ هزار شهید ارتشی به انقلاب اسلامی که بیش از ۱۴۰۰ شهید والامقام آن از استان مرکزی است نشان از نقش موثر ارتش در پیروزی‌های دفاع مقدس دارد که خوشبختانه ارتش با همان روحیه جهاد، ایثار و ازخودگذشتگی نقش مهم خود در صحنه‌های انقلاب را ادامه داده است.

کریمی بیان کرد: امروز ارتش انقلابی در کنار سایر نیروهای مسلح و تحت هدایت و فرماندهی مقام معظم رهبری همچون مشت محکم ملت ایران در برابر توطئه‌های دشمنان نقش آفرینی می‌کند.

وی گفت: پیشتازی ارتش در دفاع همه جانبه از کشور در عرصه‌های مختلف که نمود عینی و عملیاتی آن امروز در مبارزه و کاهش آسیب‌های بیماری کرونا تجلی یافته نشان از کارآمدی و دانش محوری ارتش دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول