اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

لزوم تغییر جهت‎‌گیری توسعه از محور غرب به شرق کلانشهر مشهد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به منظور برقراری توازن در بارگذاری جمعیتی و حفظ آبخوان، جهت‌گیری توسعه در کلان‌شهر مشهد، باید از محور غرب به شرق این کلانشهر تغییر یابد و نظام اقتصادی و اجتماعی متناسب با سیاست‌های سرزمینی باشد.

لزوم تغییر جهت‎‌گیری توسعه از محور غرب به شرق کلانشهر مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی در نخستین جلسه کارگروه ارزیابی اثرات زیست محیطی در سال  جاری، که ساعتی پیش با حضور اعضای کارگروه درسالن جلسات این اداره کل برگزار شد با مروری بر قوانین زیست محیطی استقرار شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: موضوع استقرار شهرک صنعتی تا شعاع ۳۰ کیلومتری کلانشهر مشهد منطبق با چارچوب ضوابط زیست محیطی نیست و در حال حاضر سامان‌دهی کارگاه‌های مزاحم شهری و انتقال آنها به شهرک‌های صنفی و صنعتی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در این نشست و پس از دریافت گزارش مشاوران طرح‌های توسعه شهرک جعبه‌سازان استان و پروژه خط انتقال برق، گفت: هرگونه توسعه و ایجاد ظرفیت جدید با توجه به تکمیل پتانسیلهای شهری، صرفا با تمرکز بر حفظ توازن طبیعی و رعایت استانداردهای مطرح درحوزه حفاظت محیط زیست باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه عدالت صنعتی در محورهای غرب و شرق کلانشهر مشهد برقرار نیست،گفت: رعایت فاصله اماکن مسکونی از فضاهای صنعتی حق شهروندان است و صنعتگران و متقاضیان استقرار واحد های صنعتی باید با رعایت اصل صداقت، بر مسوولیت اجتماعی خویش و حفظ محیط زیست پایبند باشند.

همتی در این نشست که با حضور نمایندگانی از سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست خراسان رضوی برگزار شد طی سخنانی ضمن اشاره به اینکه بارگذاری‌های بیش از حد جمعیتی، صنعتی، خدماتی و حتی کشاورزی مطابق با توان اکولوژیک و ظرفیت‌های زیستی در دشت‌های استان به‌خصوص دشت مشهد نیست و این مسأله هنجارهای زیست محیطی را تهدید و نابود می‌کند، از بی توجهی به مفاهیم آمایش سرزمین گلایه کرد و گفت: به منظور برقراری توازن در بارگذاری جمعیتی و حفظ آبخوان، جهت‌گیری توسعه در کلانشهر مشهد باید از محور غرب به شرق این کلانشهر تغییر یابد و نظام اقتصادی و اجتماعی متناسب با سیاست‌های سرزمینی باشد.

درادامه این نشست به استناد مصوبه ستاد تدبیر استان با طرح احداث شهرک جعبه سازان استان درقالب شهرک صنفی مشروط به احداث تصفیه خانه فاضلاب، بازنگری در معرفی مسوول واحد HSE  و ارائه ساز و کار نظارتی درخصوص واگذاری اراضی به صنف مربوطه موافقت شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول