اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

توجه به مر قانون و مستندات مراجع چهارگانه در تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراها

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور گفت: برای رسیدگی به صلاحیت‌ها داوطلبین باید دقیقا به قانون عمل کرد؛ در رسیدگی به صلاحیت کاندیدها توجه به مر قانون و مستندات مراجع چهارگانه اصول کار هیات‌های نظارت است.

توجه به مر قانون و مستندات مراجع چهارگانه در تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراها

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سید حمیدرضا کاظمی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور امروز (یکشنبه 29 فروردین) در حاشیه نشست مشترک هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور و هیات‌های عالی نظارت استان‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه هیئت های نظارت کارشان رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای شوراهای شهر و روستا می‌باشد این جلسه با حضور نمایندگان هیئت‌های عالی استان‌ها تشکیل شد.

وی افزود: بر اساس قانون هیئت های اجرایی نظارت تا ۲۱ فروردین فرصت رسیدگی به صلاحیت کاندیداها را داشتند و از ۲۱ فروردین به بعد هیئت نظارت شهرستان‌ها ۱۴ روز فرصت دارند صلاحیت کاندیداها را بررسی کنند و پس از ابلاغ به فرمانداری کاندیداها ۴ روز فرصت اعتراض دارند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور تصریح کرد: پس از این مرحله هیئت عالی نظارت استان‌ها پس از دریافت اعتراض کاندیداها ۱۰ روز فرصت رسیدگی به آنها را دارد؛ پس از اعلام نتیجه به کاندیداها 4 روز مجددا فرصت اعتراض داشته و سپس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ۱۰ روز فرصت دارد تا نظر نهایی هیئت مرکزی نظارت را به کاندیداها ابلاغ کند .

کاظمی اظهار داشت: برای رسیدگی به صلاحیت‌ها باید دقیقا به قانون عمل کرد. ما مجریان قانون هستیم و باید از حقوق عمومی و اشخاص صیانت کنیم در رسیدگی به صلاحیت کاندیداها توجه به مر قانون و مستندات واصله از مراجع چهارگانه اصول کار است .

کاظمی افزود: تمام بخش‌های هیئت نظارت باید به درستی به وظایف خود عمل کنند؛ ما در کار خود بر اجرای قانون تاکید داریم و هیات‌های عالی نظارت استانی و هیات‌های نظارت شهرستانی در رسیدگی به صلاحیت‌ها باید قانون را سرلوحه خود قرار دهند و نباید حقوق کاندیدایی تضعیف شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول