اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

لزوم گسترش مناسبات اقتصادی آذربایجان شرقی و گرجستان / 80 درصد مردم گرجستان کم درآمد هستند

راهکارهای توسعه مناسبات اقتصادی استان آذربایجان شرقی با جمهوری گرجستان در نشست مشترک مسئولان استان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور بررسی شد.

لزوم گسترش مناسبات اقتصادی آذربایجان شرقی و گرجستان / 80 درصد مردم گرجستان کم درآمد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان در این نشست از تمایل گرجی‌ها برای توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران خبر داد و اظهار داشت: بیش از 80 درصد مردم گرجستان از اقشار متوسط و کم‌درآمد هستند که خواهان خرید محصولاتی با قیمت مناسب هستند.

 
اکبر قاسمی علی‌آبادی با تأکید بر افزایش صادرات ایران به گرجستان، افزود: صادرات به این کشور، علاوه بر مقرون به صرفه بودن برای ایران، استفاده از محصولات باکیفیت بیشتر را نیز برای گرجی‌ها به همراه خواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: تقویت و توسعه همکاری‌های گرجستان با استان‌های نزدیک در جمهوری اسلامی ایران، یکی از اولویت‌های ماست و برنامه ریزی‌هایی را نیز در این زمینه بخصوص برای دوران پساکرونا انجام داده‌ایم.
 
سفیر ایران در گرجستان همچنین خواستار تقویت ارتباطات فرهنگی، دانشگاهی و همچنین نمایشگاهی با جمهوری اسلامی ایران شد.

صادرات 3 میلیارد دلاری از آذربایجان شرقی
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست بر اتخاذ تدابیر مناسب برای توسعه مناسبات اقتصادی با گرجستان تأکید کرد و گفت: توسعه همکاری با این کشور برای راهیابی به بازارهای اروپا ضروری است.

علی جهانگیری اظهار داشت: گرجستان از جمله کشورهای دوست و همسایه  ایران است که ارتباطات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری با کشورمان دارد.
 
وی با بیان اینکه توسعه مناسبات با کشورهای همسایه، از اولویت‌های جمهوری اسلامی است، افزود: برای تحقق هرچه بیشتر این مهم، آذربایجان شرقی به دلیل موقعیت ویژه و ظرفیت‌های بی نظیر در بخش‌های مختلف، می‌تواند نقش بسیار مهمی ایفا کند.
 
جهانگیری خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی با داشتن بیش از چهار هزار واحد تولیدی و تجار متخصص و متعهد، در سال 99 توانست بیش از سه میلیارد دلار به کشورهای متعدد، صادرات داشته باشد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: همکاری بیشتر با گرجستان، یکی از راهکارهای ضروری برای افزایش صادرات و راهیابی به بازار بسیاری از کشورهای اروپایی است.

در این دیدار تعدادی از مدیران استان نیز به بیان دیدگاه‌های خود درخصوص راهکارهای توسعه مناسبات با گرجستان پرداختند.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول