اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

۵ رمضانی که گذشت| اعتراف تاریخی رادیو لندن به ضدغربی بودن تجمعات مردم

پنجمین روز ماه میهمانی خداوند، برای نصف‌ جهان یادآور خاطراتی تلخ و شیرین است، تلخی سیاهی‌های طاغوت و خفقان و شیرینی طلیعه پیروزی و آزادی که مردم اصفهان رنج رهایی از ظلم را با پوست و استخوان خود لمس کردند و در پای نهال آزادی، خون برادران‌شان ریخته است.

۵ رمضانی که گذشت| اعتراف تاریخی رادیو لندن به ضدغربی بودن تجمعات مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پنجمین روز ماه میهمانی خداوند، برای نصف‌جهان یادآور خاطراتی تلخ و شیرین است، تلخی سیاهی‌های طاغوت و خفقان و شیرینی طلیعه پیروزی و آزادی که مردم اصفهان رنج رهایی از ظلم را با پوست و استخوان خود لمس کردند و در پای نهال آزادی، خون برادرانشان ریخته است.

نظام شاهنشاهی و حکومت پهلوی که ظلم و جنایت‌هایشان به صورت مستقیم اگر نگوییم همه، دامن‌گیر اکثر قریب به اتفاق مردم ایران و حتی برخی از همسایگان کشور و بلکه تا ویتنام شده بود و پرچم ظلم‌شان غیرمستقیم گستره پهناورتری داشت و دستان این خاندان تا مرفق به خون جوانان وطن آلوده بود، همانطوری که پاهایشان تا گردن در فساد و تبهکاری بود، برای قائله ۵ رمضان اصفهان، مدال خباثت را از شیطان به سینه آویخت.

 

اشک تمساح دودمان ظالمی به نام «پهلوی»

خاندانی که از پلیدیشان هنوز داغ ها بر جگر ها می‌سوزد و خون‌های مظلومانی که به ناحق ریختند، بر در و دیوار شهرهایمان فریاد می‌کشند، وقیحانه این روزها داد دفاع از حق مردم ایران را سر می‌دهند، از پول‌هایی که از جیب مردم برده‌اند و سال‌هاست پروار شده‌اند، برای خود کاخ ساخته‌اند و زندگی شاهانه می‌کنند و اشک تمساح برای مظلومیت مردم می‌ریزند.

 

پهلوی‌ها و مخصوصا ولیعهد خودخوانده، تاریخ فراموش نکرده است که روزگاری در اصفهان، امام جمعه شهر را به جرم انتقاد از سیاست‌های ظالمانه خاندان شما، ساواک دستگیر و به تهران منتقل کرد و همین کار یکی از جرقه‌های اصلی انقلاب شکوهمند اسلامی شد که ریشه ظلم و استکبار شما را از این خاک برکند.

مردم گرد خانه «آیت الله خادمی» جمع شدند

مردم به خوبی راه را می‌شناختند و سردرگم سیاست بازی‌های کثیف سیاست بازان نبودند برای همین بلافاصله پس از دستگیری امام جمعه، به خیابان‌ها آمدند و به گرد خانه آیت الله خادمی جمع شدند، خانه زعیم حوزه علمیه اصفهان که سابقه مبارزاتیش از دوران ظلم رضاخان بوده و حالا در کوران انقلاب، خانه ایشان به نوعی کانون مبارزات و خط دهی‌های انقلابی شده بود.

 

زهتاب از پیشگامان انقلابی اصفهان با یادآوری خاطرات ۵ رمضان سال ۵۷ و حضور در صحنه مردم می‌گوید: آقای سالک با من تماس گرفت که با هم به منزل آیت الله خادمی رفته و کسب تکلیف کنیم که مردم را چگونه به صحنه بیاوریم اما پس از رسیدن به منزل ایشان دیدیم که مردم از ما جلوتر بوده اند و بازار را تعطیل کرده و در منزل آیت الله خادمی تحصن کرده‌اند.

روزی از روزهای واقعه اصفهان و اولین حکومت نظامی کشور

نظام ستم شاهی از خروش مردم اصفهان به تکاپو افتاد و سرتیپ مصطفایی رئیس شهربانی از ژاندارمری و ارتش تقاضای نیروی کمکی کرد، نهایتا مردم در ۵ رمضان از خانه آیت الله خادمی حرکت کردند و جمعیت خروشان ملت با دژخیمان پهلوی مواجه شد که این مواجهه به قولی ۱۰ کشته بر جا گذاشت.

 

ظهر ۵ رمضان شورای تامین اصفهان متشکل از مقامات لشکری و کشوری تصمیم به برقراری حکومت نظامی در اصفهان گرفت و با تاکید رضا ناجی فرمانده پادگان اصفهان این امر به تایید محمدرضا شاه رسید و از ساعت ۲۰ همان روز، اولین حکومت نظامی کشور در اصفهان، کلید خورد.

 

ناجی در حکمی از سوی شاه به عنوان فرماندار نظامی اصفهان و حومه تعیین شد اما شاید هیچ‌کدامشان فکر نمی‌کردند حدود ۶ ماه بعد شاه از کشور فراری شود و انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و خاندان مستکبر و ظالم پهلوی که عمری نوکری آمریکا را کرده بود، با ذلت از کشور خارج شود و حتی شاه هم در ایالات متحده جایی نداشته باشد.

امام خمینی(ره) و رهبری نهضت از نجف اشرف

در پی این جنایت حکومت پهلوی، امام خمینی(ره) از نجف اشرف طی پیامی نه‌تنها اصفهان بلکه سراسر ایران را دست در گریبان جنایات و قتل و غارت‌های نظام شاهنشاهی دانسته و ضمن تشکر از همبستگی مردم و روحانیت اصفهان که با این اقدام دین خود را به اسلام ادا کرده‌اند، شعار مرگ‌بر‌شاه را یک شعار ملی بیان کردند و نوید برچیده شدن دستگاه ظلم و انقراض دودمان جنایتکار پهلوی را دادند.

 

عاقبت دریوزگی استکبار و ظلم، مرگ ذلیلانه در کشوری آفریقایی می شود در حالی که سال‌ها پول و جواهرات خود را به آمریکا فرستاده بود و حالا بازماندگان این ظالم، با ثروت مردم در آغوش دشمن قسم خورده این مردم بزرگ شده اند و برای اربابشان دم وفاداری تکان می دهند و می‌خواهند رویای سلطنتی که در سر می‌پرورانند را با رنگ دفاع از حق مردم و چاشنی اشک تمساح و فریاد وا مظلوما، به خورد مردم ایران دهند.

 

ملتی که هم گرگ را می‌شناسند و هم شیرپرور هستند

اما مردمی که همچون ۵ رمضان سال ۵۷ راه حق و حقیقت را پیمودند، اگرچه سختی و جانفشانی لازم دارد و موی سپید خواهند کرد، اما شیرینی استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را در کام دارند و دشمنان این ملت را می‌شناسند، چه دشمنانی که چنگ و دندان نشان می‌دهند و چه آن هایی که در پوست میش رفته‌اند تا با ژست مظلومیت وارد شوند و بتازند، غافل از اینکه این خاک، شیر می‌پروراند نه گوسفندانی که مدام طعمه گرگ‌ها شوند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول