اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رکوردهایی که در رکود بازار سرمایه شکسته می‌شود/ شفاف‌سازی نماد «شپلی» در کدال انجام شد

بازار سرمایه آخرین هفته اولین ماه سال را با تداوم افت شاخص و ثبت رکورد مجدد در کاهش ارزش معاملات آغاز کرد.

رکوردهایی که در رکود بازار سرمایه شکسته می‌شود/ شفاف‌سازی نماد «شپلی» در کدال انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، روز شنبه ۲۸ فروردین بورس کار خود را با عرضه سنگین سهام از سوی فروشندگان آغاز کرد. نبود خریدار در بازار که از ابتدای سال تبدیل به روال معمول شده است سبب شد تا روز شنبه به جز برخی نمادهای صنعت سیمان تمام بازار یک‌دست قرمز پوش باشد و سرمایه سهام‌داران در صف‌های سنگین فروش گرفتار شود.

شاخص کل در انتهای این روز با افت ۹۶۰۰ واحدی به رقم ۱.۲۳۳ میلیون واحد رسید. روز یکشنبه نیز روند بازار تغییری نکرد و با باقی‌ماندن صف‌های فروش سنگین در بیشتر نمادها شاخص کل با افت ۹۰۰۰ واحدی در ارتفاع ۱.۲۲۴ واحد به کار خود پایان داد.

روز یکشنبه بازار یک رکورد منفی را هم به ثبت رساند و ارزش معاملات خرد در بورس و فرابورس به رقم ۶۹۵ میلیارد تومان رسید که از فروردین‌ماه سال ۹۸ بی‌سابقه است. ثبت این رکورد در حالی است که اقدامات حمایتی مانند وعده تزریق ۲۴ هزار میلیاردتومانی به بورس و یا خبر افزایش دامنه نوسان از ابتدای فروردین هیچ‌یک نتوانسته گره سر در گم معاملات را باز کند و سرمایه سهام‌داران کاملاً حبس شده و دیگر حتی نمی‌توانند با پذیرش زیان از بازار خارج شوند.

به نظر کارشناسان و فعالان با سابقه، قوانین دست‌وپاگیری مانند محدودیت دامنه نوسان و حجم مبنا هیچ کمکی به جلوگیری از ریزش شاخص نمی‌کند و تنها باعث ازبین‌رفتن نقدشوندگی بورس شده و لازم است که در این تصمیمات سریع و قاطعانه‌ای از سوی مسئولان گرفته شود تا حداقل سهام‌دارانی که دچار زیان شده‌اند بتوانند باقیمانده سرمایه خود را از بورس خارج و یا حداقل در سهم دیگری سرمایه گذاری کنند.

شفاف‌سازی شپلی درباره عدم واگذاری کارخانه به هیأت‌مدیره

شرکت پلی‌اکریل اصفهان با نماد شپلی که هفته قبل تعدادی از سهام‌داران آن در برابر استانداری اصفهان تجمع و خواستار واگذاری مدیریت کارخانه به هیئت‌مدیره منتخب پس از ۵ سال شده بودند، روز شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای در کدال موضوع عدم واگذاری به کارخانه علی‌رغم پیگیری‌های قانونی هیئت‌مدیره را اطلاع‌رسانی کرد.

این نماد بازار پایه که مدت زیادی است در صف فروش به سر می‌برد و از دی‌ماه سال قبل روند نزولی دارد قیمت پایانی ۸۸۲۲ ریالی را در صف فروش روز یکشنبه به ثبت رساند. شایان ذکر است وضعیت این کارخانه باسابقه استان از سال ۹۴ و پس از درگذشت سهام‌دار اصلی، مناسب نیست و هرچند که با حمایت‌های مقامات استان و قوه قضاییه وضعیت فروش کارخانه در سال ۹۹ بهتر از قبل شده ولی موضوع انتقال مدیریت به هیئت‌مدیره  هنوز محقق نشده است. 

سایر نمادهای استان نیز حال‌وروز خوشی نداشتند و مانند کلیت بازار دو روز ابتدای هفته صف فروش داشتند. روز یکشنبه قیمت پایانی فولاد به ۱۲۴۵۰ ریال، فجر به ۵۷۹۹۰ ریال و شپنا به ۱۱۸۵۰ ریال رسید که به ترتیب افت ۳.۹، ۰.۶ و ۳.۹ درصدی را نسبت به چهارشنبه هفته قبل نشان می‌دهد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول