اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

چین برای اولین بار در تولید پردازنده های مرکزی رایانه ای خودکفا شد

یک شرکت چینی به نام لونگ سان تکنولوژی برای اولین بار موفق شد واحد پردازنده مرکزی رایانه ای یا سی پی یو را به طور کامل طراحی کرده و بسازد.

چین برای اولین بار در تولید پردازنده های مرکزی رایانه ای خودکفا شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، این پردازنده مرکزی از مجموعه ای از روند دستورات طراحی شده به صورت بومی تبعیت می کند. رسانه های چین دستیابی به دانش تولید واحد پردازنده مرکزی در این کشور را یک تحول تاریخی توصیف کرده و از این بابت اظهار خرسندی کرده اند.

سی پی یو این شرکت چینی لونگ آرچ نام گرفته که ارزیابی های متعددی را توسط شرکت های ثالث پشت سر گذارده و حقوق مالکیت معنوی آن نیز به ثبت رسیده است. رابط کاربری بین نرم افزار و سخت افزار این سی پی یو به گونه ای طراحی شده که پشتیبانی از سیستم عامل های مختلف و کل اکوسیستم نرم افزاری مورد نیاز را ممکن می کند.

این سی پی یو با معماری ایکس 86 اینتل، ای آر ام اندروید و غیره سازگار است. دو معماری اول بر دنیای رایانه های شخصی و گوشی های هوشمند مسلط هستند. انتظار می رود سی پی یو یادشده که بعد از 20 سال تحقیق و بررسی تولید شده با استقبال قابل توجهی مواجه شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول