اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تعمیق روابط ایران و گرجستان با تکیه بر توانمندی های منطقه شمال‌غرب

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: ایران و گرجستان به دلیل اشتراک فراوانی که دارند در حوزه های مختلف می‌توانند همکاری های گسترده ای داشته باشند از این رو استان‌های شمال‌غرب در تعمیق این روابط می توانند نقش آفرین باشند.

تعمیق روابط ایران و گرجستان با تکیه بر توانمندی های منطقه شمال‌غرب

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار سفیر ایران در گرجستان آقای اکبر قاسمی با بیان اینکه دیپلماتهای کشورمان در کشورهای خارجی بعنوان پیام رسان های انقلاب هستند، اظهار داشت: سفرا بعنوان آگاه ترین افراد به مسائل کلان داخلی و اقتصادی باید با بهره گیری از اشتراکات بین ایران و کشورهایی که در آنها ماموریت دارند برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران تلاش مستمر و خستگی ناپذیر داشته باشند.

امام جمعه تبریز به ظرفیت های مختلف استان های شمال غربی کشورمان اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل در تعمیق و گسترش روابط ایران و گرجستان، می توانند نقش آفرین باشند.

وی خاطرنشان کرد: در موضوعات فرهنگی و تربیت طلاب گرجستانی مدارس جامعه المصطفی هم آذربایجان شرقی خصوصاً شهر تبریز می توانند نقشی اثرگذار ایفا نماید.

اکبر قاسمی سفیر ایران در گرجستان هم با ارائه گزارشی از چالش ها و فرصت های روابط فیمابین ایران و گرجستان گفت: تقویت و تداوم تبادلات فرهنگی روابط اقتصادی را هم ارتقاء می دهد و دیپلماسی فرهنگی را به دیپلماسی اقتصادی و پس از آن به دیپلماسی سیاسی توسعه یافته تبدیل میکند.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول