اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تاثیر واکسن سینوواک در شیلی 67 درصد اعلام شد

دولت شیلی تحقیق مستقلی را در زمینه میزان تاثیرگذاری واکسن سینوواک انجام داده که نشان می دهد این واکسن در برابر ویروس کرونا تا 67 درصد تاثیرگذار است.

تاثیر واکسن سینوواک در شیلی 67 درصد اعلام شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، وزارت بهداشت شیلی اولین گزارش خود را در مورد میزان کارآیی واکسن سینوواک چین منتشر کرده که نشان می دهد واکسن یادشده تا 67 درصد جلوی ابتلا به این عفونت را می گیرد و تا 80 درصد برای جلوگیری از مرگ در صورت ابتلا به ویروس کرونا موثر است.

گزارش یادشده بر مبنای انجام یک بررسی بر روی 10.5 میلیون نفر از جمعیت کشور شیلی تهیه شده است. این افراد به سه دسته تقسیم شده اند. گروه اول دو دوز واکسن تزریق کرده اند، گروه دوم تنها یک دوز واکسن تزریق کرده اند و گروه سوم اصلا واکسن تزریق نکرده اند.

انریکو پاریس وزیر بهداشت شیلی در مورد این گزارش گفته است: تهیه گزارش مذکور باعث آسودگی خاطر در کشور شده و لذا تزریق واکسن چینی در شیلی ادامه می یابد. شیلی قراردادی برای خرید 60 میلیون دوز واکسن سینوواک از چین امضا کرده که البته دریافت این تعداد واکسن از چین حدود سه سال طول خواهد کشید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول