اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفیر ایران در مسقط: با نظامی شدن منطقه خلیج فارس مخالفیم

سفیر ایران در عمان با بیان این که با هرگونه مداخله بازیگران خارج از منطقه در خلیج فارس مخالفیم، گفت: حضور نیروها و‌ تجهیزات نظامی فرامنطقه‌ای در این منطقه، نه تنها کمکی به ثبات و امنیت در این منطقه نمی کند، بلکه خود عامل ناامنی، بی ثباتی و اختلاف است.

سفیر ایران در مسقط: با نظامی شدن منطقه خلیج فارس مخالفیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «علی نجفی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط امروز (یکشنبه) در مراسم روز ارتش که به خاطر محدودیت‌های ناشی از کرونا صرفا با حضور کارکنان سفارت و سایر نهادهای کشورمان و خانواده‌های آنها در محل سفارت برگزار شد، ضمن تبریک روز ارتش به همه ارتشیان دلاور و با گرامی داشت یاد و نام شهدای ارتش از امیران تا درجه داران و سربازان غیوری که برای حفظ و حراست از وطن و آرمانهای نظام، جان خود را فدا کردند، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد میهن دوستی و اقتدار است.

سفیر ایران با اشاره به سه ماموریت مهم ارتش بر اساس اصل‏ یکصد و چهل و سوم قانون اساسی، یعنی پاسداری‏ از استقلال‏، تمامیت‏ ارضی و نظام‏ جمهوری‏ اسلامی‏، اظهار داشت: 
ارتش و نیروهای مسلح به تعبیر مقام معظم رهبری، حصار امن برای ملت هستند. البته آنها در شرایط صلح نیز به سازندگی کشور و مقابله با حوادث غیر مترقبه، کمک می کنند. 
نجفی، فداکاری، دانش، تجربه، نجابت و ‌صلابت را پنج خصیصه مهم ارتشیان دلاور برشمرد و تاکید کرد: توان نیروهای نظامی ایران از جمله قدرت دفاعی ارتش، برای بازدارندگی و تحکیم صلح و امنیت در منطقه است.

سفیر ایران با اشاره به اینکه دیپلماسی، مستظهر به قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح است و نیروهای مسلح نیز برآمده از آحاد ملت هستند، تاکید کرد: ما با نظامی شدن منطقه خلیج فارس مخالفیم. سیاست راهبردی ایران تعامل و همکاری با همسایگان براساس اصول و مقررات حقوق بین‌الملل است.

وی با اشاره به اینکه امنیت منطقه، امنیت ایران است، گفت: ما با هرگونه مداخله بازیگران خارج از منطقه در منطقه مخالفیم و معتقدیم حضور نیروها و‌ تجهیزات نظامی فرامنطقه‌ای در منطقه خلیج فارس، نه تنها کمکی  به ثبات و امنیت در این منطقه نمی‌کند، بلکه خود عامل ناامنی و بی ثباتی و اختلاف است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ایران همواره دست دوستی به سوی کشورهای منطقه دراز کرده است، آخرین ابتکار ایران برای کمک به تحکیم صلح و ثبات و امنیت و همکاری در منطقه، را طرح صلح هرمز  برشمرد که از سوی رئیس جمهور پیشنهاد شده است.

نجفی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: خرابکاری هسته‌ای، نه عزم و اراده ایران را در تقویت زیر ساخت صنعت هسته‌ای از بین می برد و نه قدرت و موضع استوار ایران در مذاکرات جاری پیرامون برجام را به انحراف می‌کشد.

سفیر کشورمان با اشاره به اینکه خوشبختانه رایزنی های مستمر بین جمهوری اسلامی ایران و‌ سلطنت عمان در زمینه دفاعی و نظامی برقرار است، این روابط را در راستای کمک به تحکیم صلح و امنیت در منطقه، حائز اهمیت برشمرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول