اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تخفیف عوارض شهری بر اساس شاخص های تعریف شده باشد

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مقدس قم هرگونه تخفیف در عوارض شهری را مستلزم تعریف شاخص های معیّن و اعلام شده دانست و تصریح کرد: در این موضوع اصل بر عدم تبعیض برای اشخاص مختلف حقیقی و حقوقی است.

تخفیف عوارض شهری بر اساس شاخص های تعریف شده باشد

حسین اسلامی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برخی مصوّبات شورای اسلامی شهر قم درباره ارائه تخفیف به برخی اشخاص حقیقی و حقوقی در موضوع پرداخت عوارض بیان کرد: قانونگذار در بخشی از قانون شوراها، تغییر نوع و تخفیف در میزان عوارض شهر را در زمره اختیارات شورای اسلامی شهر قرار داده است، ضمن آن که اکثریت اعضای دوره فعلی شورای اسلامی شهر قم بر این باورند که شورا می تواند عوارض تعیین شده برای هر شخص حقیقی یا حقوقی را با ارائه تخفیف کاهش دهد، در حالی که نظر بنده مخالف این برداشت است.

وی در توضیح نظر خود اظهار کرد: بند قانونی مربوط به این موضوع، هرگونه تغییر یعنی کاهش یا افزایش در میزان عوارض شهر را در اختیار شورای شهر قرار داده است، نه تغییر و کاهش در عوارض
یک شخص معین، چرا که در چنین وضعیتی هر شخصی با هر نوع از  رایزنی، این امکان را می یابد که مشکل خود را به شهرداری و از طریق لایحه شهرداری به شورای شهر منعکس کند و مصوبه ای مبنی بر کاهش عوارض دریافت کند، اما افراد بی اطلاع و اشخاصی که امکان انعکاس مشکل خود را ندارند، از این مزیت بی بهره خواهند ماند.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: باید به این نکته هم توجه داشت که شخص حقیقی یا حقوقی درخواست کننده تخفیف را نمی توان «شهر» و تخفیف عوارض ملک او را نیز نمی توان «تخفیف در میزان عوارض شهر» نامید.

اسلامی افزود: بر این باورم که برای جلوگیری از هرگونه شبهه در تبعیض تخفیف عوارض، لازم است تا شاخص هایی برای این موضوع مشخص و اعلام شود تا هر شخص اعم از حقیقی یا حقوقی و برای هر مِلک اعم از درمانی، ورزشی و موارد دیگر که دارای آن شاخص ها باشد بتواند از تخفیف بهره مند شود، به بیان دیگر تنها در این صورت است که می توان گفت تخفیف در عوارض برای همه شهروندان یک شهر که دارای شاخص های تعیین شده هستند، در نظر گرفته شده و صرفا  اختصاص به افراد متقاضی ندارد.

وی در پایان سخنان خود اذعان کرد: کمیته انطباق نیز با تعیین شاخص در این موضوع و اعلام آن موافق است، بویژه آن که این استحقاق می تواند برای اشخاص مختلف وجود داشته باشد، افرادی که به دلیل عدم اطلاع یا عدم دسترسی از این تخفیف ها برخوردار نمی شوند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول