اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

لزوم تلاش برای جلوگیری از درگیری‌های طایفه‌ای

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: برای برقرار بودن صلح و آرامش در جامعه نیاز است تا بزرگان و ریش سفیدان طوایف تمام تلاش خود را برای جلوگیری از درگیری های درون و برون طایفه‌ای داشته باشند.

لزوم تلاش برای جلوگیری از درگیری‌های طایفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت الله مصطفی محامی نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان در دیدار جمعی از بزرگان و ریش سفیدان طایفه ریگی از شهرستان میرجاوه خواستار تلاش برای پیشگیری از درگیری های درون و برون طایفه ای شد و گفت: برای برقرار بودن صلح و آرامش در جامعه نیاز است تا بزرگان و ریش سفیدان طوایف تمام تلاش خود را برای جلوگیری از درگیری های درون و برون طایفه ای داشته باشند زیرا که در غیر این صورت آرامش، صلح و امنیت از بین می‌رود و و در چنین شرایطی هر چیز دیگری بی فایده خواهد بود.

امام جمعه زاهدان افزود: متاسفانه سیستان‌وبلوچستان دارای آمار بالایی از گروگانگیری، قتل و سرقت مسلحانه می باشد که یکی از دلایل عمده آن در دسترس بودن سلاح می باشد و نیروهای نظامی و امنیتی باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ورود و جمع آوری این سلاح ها به کار گیرند و علما، بزرگان و ریش سفیدان نیز در این جهت فرهنگ سازی کنند.

آیت‌الله محامی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار رسیدگی به نیازمندان در ماه مبارک رمضان و تداوم آن در طول سال شد و اظهار کرد: تعدد خانواده های نیازمند در استان رسیدگی و حمایت مردم را می طلبد و باید به گونه ای تلاش کنید تا ابتدا افراد نیازمند اطراف خود و سپس دیگران را حمایت کنید و در ادامه نیز با ایجاد اشتغال برای آنها به ادامه مسیر زندگیشان کمک کنید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خاطرنشان کرد: تلاش برای تربیت نسل آینده تحصیل کرده و فرهیخته از دیگر موارد مورد تاکید است زیرا که بسیاری از مشکلات در استان ما ناشی از بی سوادی و فقر فرهنگی می باشد و باید با تشویق و حمایت و تحت پوشش قرار دادن افراد برای تحصیل این عقب ماندگی تاریخی را تا حدودی جبران کرد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول