اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

جزئیات تازه از پرونده کلیپ ساختگی تعرض به یک روحانی/ «پناهندگی» در کار بود!

رئیس پلیس پایتخت، جزئیات جدیدی از پرونده کلیپ ساختگی تعرض به یک روحانی را تشریح کرد.

جزئیات تازه از پرونده کلیپ ساختگی تعرض به یک روحانی/ «پناهندگی» در کار بود!

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، دو روز پیش انتشار کلیپی در فضای مجازی سر و صدا به پا کرد.

موضوع از این قرار بود که در این کلیپ سیلی زدن یک فرد هتاک به یک روحانی ضبط شده بود؛ همان موقع خبر اهانت به یک‌روحانی در بخش بندر کیاشهر از توابع شهرستان آستانه‌اشرفیه نیز منتشر شد که رسانه ها دچار اشتباه شده و این کلیپ را به موضوع پیش آمده در گیلان منتسب کردند.

تا اینکه پلیس پیشگیری تهران خبر از دستگیری عوامل ساخت این کلیپ در تهران را داد.

*بازداشت عوامل تهیه و انتشار کلیپ ساختگی تعرض به یک روحانی

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اعلام خبر بازداشت افرادی که با انتشار یک کلیپ ساختگی، توهین و تعرض به یک روحانی را به تصویر کشیده بودند، عنوان کرد: حدود ساعت 18 روز جمعه پنج پسر جوان حدوداً 22 تا 23 ساله در منطقه پاسداران، خیابان بوستان ششم، اقدام به تهیه کلیپی کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: در کلیپ مذکور، یکی از این پسران جوان ضمن بی‌احترامی به یک روحانی معمم، زیر گوش وی زده بود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با انتشار این کلیپ، عوامل پلیس پیشگیری به سرعت، نسبت به شناسایی افرادی که در نشر و بازنشر کلیپ مذکور دخیل بودند، اقدام کردند.

وی ادامه داد: صبح دیروز چهار نفر از افرادی که در انتشار و بازنشر این کلیپ در فضای مجازی نقش داشتند، بازداشت شده و به کلانتری 102 پاسداران منتقل شدند.

موقوفه‌ای بیان کرد: اقدامات بعدی درباره شناسایی دو نفر دیگر که از بازیگران این کلیپ بودند، ادامه یافت که در بررسی‌ها مشخص شد، پسری جوان حدوداً 22 ساله و مردی حدوداً 50 ساله در کلیپ مذکور بازی کرده‌اند و این کلیپ ساختگی است.

رئیس پلیس پیشگیری فاتب عنوان کرد: این دو نفر پدر و پسر بودند و با بررسی بیشتر مشخص شد صرفاً به لحاظ ماجراجویی و خودنمایی اقدام به ضبط این کلیپ کرده‌اند.

به گفته این مقام انتظامی، در نهایت این دو نفر نیز ساعت 18 دیروز توسط پلیسهای تخصصی در شهرستان پرند بازداشت شده و پرونده آنها برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی منعکس شد.

*جزییات تازه تری از پرونده کلیپ ساختگی/ متهمان در هنگام خروج از کشور دستگیر شدند

و اما امروز سردارحسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت با اشاره به دستگیری فردی که با پوشیدن لباس روحانیت به مقام شامخ روحانیت جسارت کرده بود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اقدامات ویژه کارآگاهی و اطلاعاتی علیرغم وجود هیچگونه اطلاعات از افرادی که در ساخت و انتشار این کلیپ دست داشتند کارآگاهان پلیس فتا تهران بزرگ در کوتاهترین زمان ممکن موفق به شناسایی و دستگیری این افراد شدند.

وی با اشاره به اینکه عوامل اصلی تهیه این فیلم پدر و پسری (پدر لباس روحانیت پوشیده و پسر به صورت او سیلی می زند)هستند که به دنبال پناهندگی بودند،گفت: به محض انتشار فیلم در فضای مجازی اقدامات لازم برای شناسایی و دستگیری این افراد انجام شد و در نهایت متهمان اصلی در منزلی و در حال آماده شدن برای رفتن به غرب کشور برای خارج شدن از کشور دستگیر شدند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه روحانیت به گردن همه ما حق دارند و این افراد به جهت قول های و وعده های دروغینی که به آنها داده بودند مرتکب چنین اقدام سخیفی شده اند، عنوان داشت: قدرت و توانمندی پلیس ما آن قدر بالا هست که در کمترین زمان ممکن قادر به دستگیری مجرمان و خلافکاران هستند.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی به هیچ وجه محیط امنی برای مجرمان نخواهد بود، بیان داشت: دوره و زمان بزن در رفتن تمام شده است و مجرمان مطمئن باشند که در صورت ارتکاب جرم در فضای مجازی و یا حقیقی ،حتما دستگیر و به دست قانون سپرده خواهند شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول