اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ایران، یکی از محورهای نشست یونان، امارات، قبرس و تل‌آویو

دیپلمات‌های ارشد یونان، امارات عربی متحده، قبرس و رژیم صهیونیستی طی دیداری در پافوس، درباره اقدامات خرابکارانه و تروریستی اخیر تل‌آویو علیه ایران صحبت کردند.

ایران، یکی از محورهای نشست یونان، امارات، قبرس و تل‌آویو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیکاس دندیاس» وزیر خارجه یونان، «نیکاس کریستودلیدس» وزیر خارجه قبرس، «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و «انور قرقاش» وزیر مشاور امارات در امور خارجی روز یکشنبه در شهر «پافوس» در قبرس دیدار کردند.

«عبدالله بن زائد آل نهیان» وزیر خارجه امارات عربی متحده نیز از طریق ارتباط ویدئویی در این نشست شرکت کرد.

وبگاه «المانیتور» امروز درباره این دیدار نوشت که دیپلمات‌های مذکور درباره تنش‌زایی‌های اخیر اسرائیل علیه ایران از جمله هدف قرار دادن کشتی تجاری ایران در دریای سرخ صحبت کردند.

بر اساس این گزارش، اشکنازی در نشست خبری مشترک با سه وزیر خارجه دیگر، با تاکید بر لزوم ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی، گفت: «ما درباره چالش‌هایی که ایران، حزب‌الله و دیگر افراطی‌ها برای ثبات خاورمیانه و صلح منطقه‌ای دارند، صحبت کردیم».

بعد از این نشست، وی مدعی شد که با کشورهای یونان،‌ قبرس و امارات درباره آنچه که «سیاست‌های ستیزه‌جویانه ایران و اقدامات ثبات‌زدا در خاورمیانه» ادعا کرد، صحبت کرده و هم‌نظر بودند.

به نوشته المانیتور، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همچنین افزود که با وزرای خارجه مذکور توافق کردند که هر کاری لازم است برای جلوگیری از «دستیابی ایران به تسلیحات اتمی» انجام دهند.

همراهی یونان، قبرس و امارات با رژیم کودک‌کش صهیونیستی علیه ایران در حالی است که تل‌آویو طی چند هفته اخیر اقدامات تروریستی را علیه تهران انجام داده که از جمله آنها می‌توان به هدف قرار دادن کشتی تجاری و خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نطنز اشاره کرد.

با این حال «عاموس یادلین» رئیس سابق رکن اطلاعات ارتش اسرائیل با اذعان به اینکه برنامه هسته‌ای ایران بسیار مستحکم و گسترده است، گفت تهران دو دهه است که برای وقوع حمله‌ای در نطنز آماده شده بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول