اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

هزینه ۴۵۹ میلیارد تومانی سازمان اوقاف برای مقابله با کرونا

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف اجرای طرح «شمیم خدمت» را از اولویت‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: جمع کل هزینه سازمان اوقاف برای مقابله با کرونا ۴,۵۹۶,۹۵۹,۰۴۸,۰۷۳ ریال بوده است.

هزینه ۴۵۹ میلیارد تومانی سازمان اوقاف برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس رضا معممی مقدم مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف درباره اقدامات، عملکرد و فعالیت‌های این اداره کل در سال ۹۹ اظهار کرد: مجموع موقوفات کشور ۲۰۷ هزار و ۳۲۷ و تعداد نیات ۳۰۶ هزار و ۹۲۰ است. این اداره کل در سال گذشته، فعالیت‌های متنوعی را برای بهره‌وری هرچه بهتر از این موقوفات انجام داده است.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی و فعال‌سازی ۸۰۱ واحد اجتماعی در مراکز افق بقاع متبرکه با اولویت ارائه خدمات اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین اجرای نیات واقفین با موضوع طلاب و مدارس علوم دینی به‌صورت خدمات‌دهی به طلاب و مدارس علوم دینی در قالب طرح مائده آسمانی، نمونه‌ای از فعالیت‌های متنوع ما در سال ۹۹ بوده است.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: خدمات‌دهی به هیئات مذهبی در قالب طرح شمیم حسینی و اجرای نیات واقفین با موضوع عزاداری و تعزیه و اطعام سیدالشهدا (ع) و سایر مراسم تعظیم شعائر مرتبط با معصومین علیم‌السلام از دیگر فعالیت‌های ما در سال قبل بوده است.

معممی مقدم خدمات‌دهی به دانش‌آموزان در قالب طرح مهر تحصیلی و اجرای نیات واقفین با موضوع کمک به دانش‌آموزان واجد الشرایط را از دیگر فعالیت‌های اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف عنوان کرد و افزود: پیگیری تحقق تفاهم‌نامه همکاری فیمابین سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی برای امور یک هزار و ۵۳ روحانی مستقر از نیات مرتبط، از دیگر فعالیت‌های ما در سال قبل بوده است.

وی راه‌اندازی واحد اجتماعی مراکز افق در بقاع متبرکه، اجرای نیات موقوفات غیر مقید با اولویت بقاع مجری طرح افق، استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی در فعالیت بقاع متبرکه، توانمندسازی ارکان بقاع در مدیریت آسیب‌های اجتماعی، تقویت مشارکت مجاوران و زائران بقاع متبرکه در راستای مقابله ایجابی با آسیب‌های اجتماعی، بسترسازی حضور و مشارکت فعال جوانان و نیروهای متعهد و ارزشی و ۵۷۶ گروه جهادی در عرصه فعالیت‌های اجتماعی بقاع متبرکه را از اقدامات اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در مقابله با آسیب‌های اجتماعی برشمرد.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص هزینه‌های انجام شده برای مقابله با کرونا گفت: مجموع هزینه کرد سبدهای غذایی ۳۹۶۴۹۵۴۹۴۵۷۳ ریال، مجموع هزینه کرد سبدهای بهداشتی ۱۹۳,۴۹۴,۵۵۳,۵۰۰ ریال، مجموع هزینه کرد دارو و درمان ۲۴,۷۶۹,۰۰۰,۰۰۰ ریال، مجموع هزینه کرد کمک به بیمارستان‌ها و دانشکده علوم پزشکی ۵۷,۹۴۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال، مجموع هزینه کرد تجهیزات پزشکی ۴۷,۳۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال شامل تهیه و اهداء تجهیزات پزشکی اعم از وقف آمبولانس، کپسول اکسیژن، دستگاه وینتیلاتور، دستگاه اکسیژن ساز، دستگاه کمک تنفسی و یک دستگاه c‏-pap ... به بیمارستان‌های درگیر کرونا بوده است.

معممی مقدم تاکید کرد: جمع کل هزینه برای مقابله با کرونا ۴,۵۹,۹۵۹,۰۴۸,۰۷۳ ریال بوده است و با رشد ۵۷ درصدی صرف عواید موقوفات برای اجرای نیات واقفان برای نخستین بار در تاریخ سازمان اوقاف اتفاق افتاد. این مهم با توجه به هزینه‌کرد کل عواید موقوفات در سال جاری و باقی مانده این عواید در سال‌های گذشته برای اجرای نیات واقفان محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح «شمیم خدمت» به‌عنوان یکی از اولویت‌ها و کارویژه‌ها در دستور کار بوده و هست، تصریح کرد: در گام نخست با بهره‌گیری از تجربیات کارآفرینان موفق و تعامل با سازمان‌ها، نهادها، موسسات و گروه‌هایی که در زمینه آموزش حرفه و صنعت عملکرد مناسب و قابل قبولی دارند، به آموزش متقاضیان کار پرداخته شد.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در گام دوم تلاش شد با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و موقوفات مرتبط و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین، زمینه کار و درآمد برای کارآموزان مهیا شود؛ در گام سوم نیز تلاش شد با راه‌اندازی بازارچه‌های خیریه و فروشگاه‌های ویژه، محصولات تولید شده توسط جامعه هدف در معرض فروش قرار گیرد.

معممی مقدم خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیشترین تاکید ما بر اجرای گام اول طرح یعنی آموزش بوده است که در سال جاری با توجه به وجوب پشتیبانی از تولید، اجرای عملیاتی گام‌های بعدی این ابلاغیه در دستور کار قرار می گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول