اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

دانشجوی هسته‌ای عملیات بازی‌دراز+عکس

هوش سرشاری داشت. توانسته بود در رشته فیزیک هسته‌ای در دانشگاه قبول شود، اما با شروع غائله کردستان و بعد از آن جنگ تحمیلی، راه دیگری را انتخاب کرد.

دانشجوی هسته‌ای عملیات بازی‌دراز+عکس

خبرگزاری فارس ـ گروه حماسه و مقاومت: در قالب بورسیه فیزیک هسته‌ای وارد دانشکده علوم دانشگاه تهران شد. حدود ۸۰ واحد را گذرانده بود که با آغاز غائله کردستان همراه با شهید بروجردی و حاج احمد متوسلیان به این منطقه رفت. با شروع جنگ تحمیلی هم درنگ را جایز ندانست و به سوی جبهه شتافت.


آقا غلامعلی در جمع دوستان؛ از سمت چپ دومین فرد ایستاده

از آنجا که لیاقت و شجاعت غلامعلی پیچک در درگیری‌های کردستان آشکار شده بود، به عنوان فرمانده محور غرب کشور منصوب شد. در واقع، او فرمانده‌ای است که در کارنامه جهادی‌اش شکست محاصره سنندج، پاکسازی بانه و فتح بازی‌دراز دیده می‌شود.

 شهید پیچک همچنین فرماندهی عملیات بازی‌دراز را بر عهده داشت. هنر او این بود که توانست سپاه و ارتش را با هم هماهنگ کند و این هماهنگی منجر به موفقیت‌آ‌میز بودن عملیات بازی‌دراز شود.


آقا غلامعلی دومین نفر ایستاده از سمت چپ

درباره شهید

شهید غلامعلی پیچک در سال ۱۳۳۸ در تهران متولد شد. او در بیست و دوم آذر ماه سال ۱۳۶۰، با سمت مسؤول طرح و برنامه‌ریزی قرارگاه در گیلان غرب بر اثر اصابت گلوله توسط نیروهای عراقی در عملیات مطلع‌الفجر شهید شد. مزارش در بهشت زهرا قطعه ۲۴ ردیف ۱۱۹ واقع است.


فرمانده غلامعلی پیچک و فرمانده محسن وزوایی(چهارمین و پنجمین نفر ایستاده از سمت راست) در جمع رزمندگان گردان ۹ پادگان ولیعصر(عج) در عملیات بازی دراز، دهم اردیبهشت سال ۶۰ در زیر قله ۱۰۲۰

درباره عملیات

ارتفاعات سخت‌گذر بازی‌دراز با قله‌های بلند، شیب‌های تند و بریدگی‌های ممتد از اهمیت ویژه‌ای در منطقه مرزی استان کرمانشاه برخوردار است. پس از تصرف این مناطق از سوی نیروهای عراقی، در اواخر سال ۵۹ و در حدود سه ماه کار نیروهای شناسایی سپاه پاسداران، قرارگاه مقدم غرب سپاه پاسداران و ارتش نخستین عملیات نیمه گسترده را در این منطقه طراحی کردند که با نام عملیات بازی‌دراز در تاریخ اول اردیبهشت ماه سال ۶۰ آغاز شد و به مدت ۸ روز طول کشید. در این عملیات نیروهای اسلام توانستند چند قله مهم باز‌ی‌دراز را از تصرف دشمن برهانند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول