اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

طرح تفصیلی 24 متری در مرحله آماده شدن است

شهردار اراک گفت: طرح تفصیلی 24 متری در مرحله آماده شدن است که منتظر برگزاری اولین جلسه کمیسیون ماده 5 هستیم تا مردم را از این سردرگمی چندین ساله نجات دهیم.

طرح تفصیلی 24 متری در مرحله آماده شدن است

سعید بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: تکمیل میدان مقاومت از تعهدهای تقاطع ترافیکی شهر محسوب می‌شود که زمان اجرای این پروژه ۸۴۰ روز بود که در اقدام بی‌سابقه روزشمار آن را ۱۸۰ روزه کردیم، با وعده‌ای که قرارگاه خاتم جهت همکاری دادند در دو یا سه شیفت عملیات اجرایی آن را دنبال خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم به قولمان عمل کنیم و قبل از ۳۱ خرداد که پایان عمر شورای پنجم است این طرح بزرگ را به بهره‌برداری برسانیم و زیر بار ترافیکی ببریم.

وی تصریح کرد: در این پروژه که عملیات اجرایی با قدرت در حال اجراست عرشه ایجاد شده ۲۵ در ۱۰۰ متر یعنی نزدیک به ۱۰۰۰ متر مکعب بتن‌ریزی و اجرای شبکه میلگرد صورت گرفته است، همچنین تعداد بالغ بر ۲۵۰ شمع در این پروژه در نظر گرفته شده که ۸۲ شمع در عرشه با عمق ۲۳ متر باید اجرا شود، هم‌اکنون همکاران با دو دستگاه حفاری در حال حفر چاه هستند که بلافاصله بتن‌ریزی و سبدکاری انجام شود.

شهردار اراک با بیان اینکه ۴ پروژه تقاطع غیرهمسطح دیگر در سطح شهر اراک وجود دارد، گفت: تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی(ره) که طرح نهایی آن هنوز تصویب نشده از مهم‌ترین آنهاست که به عنوان ورودی اصلی شهر اراک در نظر داریم تقاطع زیبایی را اجرایی کنیم، همچنین پیگیر بحث طراحی نماد شهر اراک در ورودی میدان حضرت امام به ارتفاع ۶۰ متر هستیم که قرار است با فراخوان کشوری یک المان زیبا را برای اراک تعریف کنیم.

بیاتیان با اشاره به اینکه طرح جامع شهر اراک در اول بهمن ماه به شهرداری مناطق ابلاغ شد و بعد از چندین سال به تصویب رسید، گفت: یکی از معضلاتی که مردم شهر اراک با آن درگیر بودند اجرای خیابان ۵۸ متری بود که با توجه به معاضدت‌هایی که انجام شد این پروژه لغو و پروژه‌ای موسوم به ۲۴ متری جایگزین شد، طرح تفصیلی ۲۴ متری نیز در حال آماده شدن است که منتظر برگزاری اولین جلسه ماده ۵ هستیم تا مردم را از این سردرگمی که چندین سال درگیر بودند نجات دهیم.

وی افزود: ۱۸ ملک برای اجرای این پروژه در طرح بود و تعدادی دیگر از ملک‌ها از ۸۰ درصد تا ۱۰ درصد در مسیر هستند که صاحبان آنها را با امتیازات و شیوه نامه‌های تهیه شده ترغیب می‌کنیم که نسبت به آزادسازی مسیر اقدام کنند.

شهردار اراک ادامه داد: بحث تملک بصورت جدی در دستور کار است و امیدواریم سال جاری بخشی از این معبر را که یکی از ضروریات اجرایی اجرای پیاده راه سازی هسته مرکزی شهر است بازگشایی کنیم و با ایجاد رینگ‌های جانبی ترافیک را به نقاط دیگر انتقال دهیم تا نیازی به حضور در مرکز شهر نباشد.

بیاتیان تصریح کرد: بحث بازگشایی خیابان سیدالشهدا در قسمت شرقی که با خانه‌سازی قنات برخورد داشت و به بن بست خورده بود را به خیابان دانشگاه در دستور کار داریم که تاکنون ۷۰ درصد از مسیر تملک و بازگشایی شده و الان در حال عملیات زیرسازی هستیم و امیدواریم تا پایان فروردین عملیات آسفالت آن انجام شود، اگر رینگ بازگشایی شود عملا خیابان سیدالشهدا را به هپکو متصل می‌کند و یک محور خوب شرقی غربی رو ایجاد می‌شود که در کاهش ترافیک موثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای که اکنون تمایل به سفر از منطقه جنوبی شهر به سمت شمال شرقی و شمال شهر دارند افرادی هستند که ترجیح می‌دهند از خیابان شهید بهشتی به میدان شهدا و خیابان شهید رجایی تردد کنند.

 انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول