اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

کلاهبرداری در تبلیغات فروش واکسن کرونا

فرمانده انتظامی استان گفت: مجرمان با هدف کلاهبرداری، در شبکه‌های اجتماعی همچنان درحال تبلیغات فروش و پیش فروش واکسن کرونا هستند .

کلاهبرداری در تبلیغات فروش واکسن کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید محمود میرفیضی اظهار کرد: مجرمان سایبری با ادعای واریز پیش پرداخت مبلغ واکسن از شهروندان و کاربران مبالغی را اخذ کرده تا به اصطلاح ثبت سفارش تکمیل شود ولی بعد از دریافت مبلغ دیگر پاسخگو نبوده و یا واکسن و داروی تقلبی تحویل می‌دهند.

وی با اشاره به ممنوعیت خرید و فروش هرگونه دارو و محصولات دارویی در فضای مجازی، افزود: شهروندان بایستی از اعتماد بی‌جا به منابع نامعتبر و فاقد منبع رسمی در اطلاع رسانی‌های واکسن کرونا اجتناب و به یاد داشته باشند که بسیاری از اپلیکیشن‌ها و صفحات منتصب به دارو و واکسن کرونا جعلی است.

فرمانده انتظامی استان قم خاطر نشان کرد: شایعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی با عنوان فروش واکسن کرونا با برندهای مختلف فریبی بیش نیست و سایت‌ها و درگاه‌های پیشنهاد شده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی ممکن است دامی برای فیشینگ باشد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند با دریافت اطلاعات در خصوص واکسن کرونا از منابع معتبر و رسمی کشور، دست افراد سودجو را کوتاه کنند.

میرفیضی تاکید کرد: تنها مرجع قانونی واگذاری داروی کرونا، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است و شهروندان فریب شایعات منتشر شده در فضای مجازی را با پیوست لینک‌های جعلی و فیشینگ نخورند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول