اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پیگیری یک گزارش| مسیر دسترسی روستای مالوجه تا پایان 1400 بهسازی و آسفالت می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: از محل اعتبارات استانی جاده دلبران به سمت روستای مالوجه و قزلجه‌کند تا پایان امسال بهسازی و آسفالت می‌شود.

پیگیری یک گزارش| مسیر دسترسی روستای مالوجه تا پایان 1400 بهسازی و آسفالت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، دهم فروردین ماه جاری گزارشی با عنوان««مالوجه»، «نایسر» دوم کردستان/ روستای ۵ هزار نفری گرفتار در باتلاق بی‌توجهی مسئولان» را با هدف رساندن مطالبات مردم این روستا در خبرگزاری فارس منتشر کردیم.

مردم این روستا به شدت از وضعیت بد و ناهمواری جاده گله‌مند بودند و می‌گفتند این مسیر «جاده مرگ» است که با وجود تمام پیگیری‌ها متاسفانه به وضعیت این جاده رسیدگی نمی‌شود.

ما هم بنا به رسالتی که داریم، این موضوع را از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان پیگیری کردیم.

محمدراشد مدرس‌گرجی با بیان اینکه تمام تلاش مجموعه اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان توسعه و حفظ زیرساخت راه‌ها و خدمات‌رسانی شایسته به مردم است، اظهار کرد: به وضعیت نامناسب این جاده واقف هستیم و به عنوان یکی از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار استان بارها در جلسات مطرح کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: حدود 8 کیلومتر از این مسیر از دلبران به سمت روستاهای مالوجه و قزلجه‌کند، نیاز به آسفالت و لکه‌گیری و روکش دارد، از آنجاییکه منابع اعتباری راه‌های روستایی از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود به فرمانداری قروه گفته‌ایم که باید اعتبار مورد نیاز برای این مسیر امسال دیده شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: ‌باید اعتبار مناسبی برای این مسیر از طریق فرمانداری شهرستان مصوب شود که به صورت اساسی روی این محدوده کار کنیم چرا که آسفالت فعلی جاده مربوط به 20 سال گذشته است و با وجود لکه‌گیری و روکش در مقاطع مختلف دچار آسیب‌دیدگی جدی است.

مدرس‌گرجی تصریح کرد: منتظر هستیم که اعتبار لازم برای این پروژه از محل منابع استانی تامین شود تا بتوانیم برای ساخت و بهسازی با پیمانکار قرارداد ببندیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات روکش و آسفالت راه‌های بین شهری و محورهای اصلی از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تامین می‌شود، گفت: محل اعتبارات راه‌های روستایی استانی است و تا زمانی که اعتبارات تامین نشود عملا دست ما در اجرای هر کاری بسته است.

وی خاطرنشان کرد: مسیر 7 ، 8 کیلومتری که در گزارش خبرگزاری فارس هم به آن اشاره شده اسک به شدت خراب بوده و بهسازی آن نیازمند حداقل 4 تا 5 میلیارد تومان اعتبار است که اساسی درست شود چراکه با لکه‌گیری و ترمیم بازهم از بین خواهد رفت.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: یکی از موضوعات دیگر تردد ماشین‌های سنگین یکی از مهم‌ترین عوامل از بین رفتن این جاده هستند و فشار آورده‌ایم که سازمان صمت هم برای احداث و بازسازی این مسیر کمک کند.

مدرس‌گرجی گفت: پلیس راه هم طرف دیگر قضیه است که گشت‌ها باید کنترل کنند که ماشین‌ها اضافه تناژ نداشته باشند و در صورت مشاهده اعمال قانون کنند.

گفتنی است، مالوجه یکی از روستاهای بزرگ شهرستان قروه در کردستان با ۵ هزار نفر جمعیت است که با مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و زیرساختی مواجه هستند.

انتهای پیام/2330/71/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول