اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

تیروکمان را قهرمان کردم اما برایم پرونده ساختند/ شکایتم از سیستم فاسد ورزش بود

رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان در خصوص تبرئه شدن از پرونده‌های مختلف صحبت‌هایی را مطرح کرد.

تیروکمان را قهرمان کردم اما برایم پرونده ساختند/ شکایتم از سیستم فاسد ورزش بود

‎کریم صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ‎در خصوص تبرئه شدن از پرونده‌هایی که در این چند سال داشت، عنوان کرد: موضوع برکناری من سه چیز بود که باعث شد ۲۸ پرونده قضایی و کیفری واهی برایم درست کنند.

‎رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان عنوان کرد: پیش از این وزارت ورزش مبلغی را به حساب فدراسیون‌ها واریز می‌کرد. آنها از ما خواسته بودند مبلغی ناچیزی از آن را برداریم و بقیه را به نهاد ریاست جمهوری برگردانیم تا مخارج غیر متعارف را پرداخت کنند. به آنها گفتم این پول را واریز نکنید. اگر بریزید بر نمی‌گردانم، چون من تحت فشار بودم و پولی را که واریز شد را گفتم باید ۶ ماه حقوق تیم ملی و کارکنان را بدهم. 

‎وی یادآور شد: مورد دوم این است که در همان سال ۹۰ در کنار برج میلاد، یک زمین چند هکتاری برای تیروکمان ساختم که قرار بود در همان سال برای بازیهای آسیایی تیروکمان افتتاح شود. به خاطر اختلاف دولت و شهردار وقت، فکر کردند من این زمین را گرفته‌ام و برای شخص خاصی تبلیغ کنم. به من می‌گفتند چرا آنجا را ساختی؛ در حالی که برج میلاد یک نماد ملی است.

‎صفایی از دیگر موارد برکناری‌اش را وضعیت وزیر وقت اعلام کرد و گفت: آقای عباسی روی تیغ استیضاح بود. دیداری با رئیس مجلس وقت داشتم و او گفت ۱۰ روز دیگر وزیر ورزش استیضاح می‌شود. اگر این کار می‌شد، کابینه از حد نصاب پایین می آمد و دوباره باید رئیس جمهور رای اعتماد از مجلس می‌گرفت. با قولی که از رئیس مجلس گرفته بودم مصاحبه کردم که "وزیر می‌زنم، شاه مات می‌کنم" اما این اتفاق رخ نداد و امضاها برگردانده شد. چون من مصاحبه‌ای داشتم، این مصاحبه برایم سنگین تمام شد. همین ۳ عامل باعث شد تا مرا شبانه بردارند.

‎وی ادامه داد: آن زمان به من گفتند فوتبال برو و اینجا را تحویل بده. گفتم به من سه ماه وقت بدهید، هر کسی را خواستید جای من بگذارید اما در این مدت من بتوانم به این شخص آموزش دهم. در آن زمان نزدیک به ۴ میلیارد تومان بدهی داشتیم که هنوز هم پرداخت نشده است. یکی از کارهایی که ناراحت کننده بود، اینکه مدارس تیروکمان آرش و آذر تعطیل شد. به خاطر این بدهی‌ها و تعطیلی مدارس پرونده‌هایی برای من ساختند، هرچند من تبرئه شدم.

‎رئیس سابق تیراندازی با کمان در خصوص شکایتش به دادگاه بین‌المللی ورزش، عنوان کرد: مجبور شدم به فدراسیون جهانی شکایت کنم اما مرا به دادگاه بین‌المللی ورزش ارجاع دادند. با توجه به اینکه آن زمان جو امنیتی بود، هر کسی شکایت می‌کرد می‌گفتند دستش در دست بیگانگان است. من از نظام سیاسی شکایت نکردم بلکه از سیستم فاسد ورزش و فدراسیون شکایت کردم.

‎صفایی یادآور شد: چطور زیرمیزی دادن به فدراسیون جهانی و حمایت نامتعارف را جلب کردن اشکالی ندارد اما کریم صفایی که این همه استادیوم ساخته، رنک ۱۲۹ تیراندازی با کمان را به ۵ جهان آورده و مدرسه ساخته، باید مورد تهمت قرار بگیرد؟ جرائم را امنیتی می‌کردند تا مردم متوجه فساد در سیستم نشوند.

‎وی با اشاره به اینکه از تمامی پرونده‌ها تبرئه شده، تصریح کرد: باید بگویم و کفی بالله وکیلا. خدا خیلی کمک کرد تا بی گناهی‌ام را به اثبات برسانم. همه پرونده‌ها به حول قوه الهی حل شد، حالا شکایت های من در حال رسیدگی است. مثلا من صد ماه حقوق نگرفتم و موضوع هم حقوق نبوده و نیست. کسی که یک ریال در این مدت حقوق قبول نکرده بود، چطور می‌تواند اختلاس کند؟ چطور اینهمه تهمت و افترا زدند که 10 سال برای برائت از آن دوندگی کردم؟

وی افزود: از استادیوم دو هکتار چمن، سالن بدنسازی و چندمنظوره، تمامی امکانات ساخته شده استفاده می‌کنند اما بدهی مردم را نمی‌دهند. شما باشید کوتاه می‌آیید؟ این بار که برگردم نه تنها برای فدراسیون برنامه دارم بلکه عزم خود را جزم کرده‌ام تا کشورم را در میادین بین‌المللی مطرح کنم. افتخار می‌کنم ۱۰ کماندار قهرمان جهان و آسیا را ساخته ام که دکترای ورزش دارند و درحال حاضر می‌توانیم از آنها برای کرسی های جهانی و بین المللی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول