اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بارگاه امامزاده‌ای که در کنار آزادراه قطب تولید و کارآفرینی شد +تصاویر

امامزاده احمد بن محسن بن امام زین‌العابدین (ع) در روستای خفر نطنز پیشتاز در تولید و کارآفرینی در بقاع متبرکه استان اصفهان است.

بارگاه امامزاده‌ای که در کنار آزادراه قطب تولید و کارآفرینی شد +تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، منطقه نطنز و کاشان این روزها شاهد شکفتن گل‌های محمدی است و عطر این گل بسیار زیبا مشام این مناطق را معطر کرده و دیگ‌های گلاب‌گیری در سراسر منطقه در حال جوشش و شیشه‌های گلاب ناب در حال پر شدن هستند.

از مسیر کاشان به سمت اصفهان در سیزده کیلومتری نطنز امامزاده‌ای بر فراز تپه‌ای مملو از درختان و درختچه‌های گل‌های محمدی چشم هر ناظری را می‌نوازد که قرار گرفتن این مکان در مجاور روستایی تاریخی خفر با چشم‌انداز قلعه قدیمی و بناهای کاه‌گلی بر زیبایی مناظر افزوده است.

 

این امامزاده که هیأت‌امنایی و زیر نظر اوقاف نطنز اداره می‌شود دارای شاخص‌های منحصر به فردیست که مآمن مسافران این محور آزادراه شده است، ایجاد خدمات شبانه‌روزی و فرح بخشی معنوی خستگی زائرین و مسافرین این محور را می‌زداید.

مرتضی طلایی رئیس هیأت‌امنا امامزاده احمد بن محسن (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس نطنز اظهار کرد: با تمهیدات هیأت‌امنا بعد از بازسازی کامل این امامزاده، سیاست‌گذاری بر تولید و استقلال مالی سرلوحه امور این مکان مقدس قرار داشته تا جایی که در غرس هزاران درخت مثمر مقاوم به کم‌آبی نظیر گل‌های محمدی و توت و عناب و انجیر و پسته و سنجد و...در پنج سال اخیر توانسته جاذبه‌ای جنگلی در این مکان مذهبی ایجاد گردد که بوستان گل‌های معطر شهرستان نطنز به یاد شهدای این دیار در تپه‌های مجاور این امامزاده در کنار آزادراه خلق شد.

 

وی افزود: تولید تخم‌مرغ بومی و پرورش مرغ بومی، تولید سالانه دو تن رب انار از انارهای روستای خفر، و خصوصاً کاشت غلات و بیش از هفت هکتار گندم و جو و باغات انار که عواید آن برای تأمین هزینه‌های کارگری و کمک به هزینه‌های جاری این مکان اختصاص‌یافته است.

رئیس هیأت‌امنا امامزاده احمد بن محسن (ع) بیان کرد: کامل کردن چرخه کشاورزی با ورود به پرورش دام سیاست دیگر اعضای هیأت‌امنا برای تبدیل این مکان به قطب تولید بقاع متبرکه شهرستان نطنز است که امیدواریم با کمک مسؤولان منطقه و استان بخصوص جهاد کشاورزی، این امامزاده را پایلوت تولید و کارآفرینی در بقاع متبرکه استان اصفهان کنیم.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/ص۲۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول