اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

موضع فدراسیون فوتبال آلمان و فرانسه در ماجرای سوپر لیگ

دو فدراسیون فوتبال آلمان و فرانسه مخالفت خود را با برگزاری مسابقات سوپر لیگ باشگاهی اروپا اعلام کردند.

موضع فدراسیون فوتبال آلمان و فرانسه در ماجرای سوپر لیگ

به گزارش خبرگزاری فارس، بعد از اعلام موجودیت مسابقات سوپر لیگ اروپا که شب گذشته 12 باشگاه انگلیسی، ایتالیایی و اسپانیایی به رسمی از حضور در آن خبر دادند، تیم های از آلمان و فرانسه دراین جمع حضور نیافتند. البته اکنون شایعات زیادی در مورد پیوستن بایرن مونیخ، بورسیادورتموند و پاری سن ژرمن به این جمع 12 تیمی وجود دارد.

با این حال 2 فدراسیون فوتبال آلمان و فرانسه مواضع مشترک خود را همسو با یوفا اعلام کردند.هر یک از این دو سازمان، بیانیه هایی به همین منظور منتشر کردند.

در بیانیه فدراسیون فوتبال آلمان عنوان شد:

فدراسیون فوتبال آلمان (DFB) همیشه موضع روشنی برابر مفهوم سوپر لیگ اروپا دارد.در فوتبال باید همه چیز به شکل عملکرد ورزشی تعیین شود. این عملکرد است که صعود یا سقوط همینطور انتخاب تیم ها را برای مسابقات مختلف تعیین می کند. منافع اقتصادی برخی از باشگاه ها نباید به همبستگی موجود در فوتبال خاتمه دهد.

همچنین فدراسیون فوتبال فرانسه (FFF)  نیز در بیانیه خود عنوان کرد:

فدراسیون فوتبال فرانسه همینطور اتحادیه فوتبال کشور مخالف هر گونه پروژه سوپر لیگ اروپا هستد. این گونه مسابقات می تواند پروژه ای باشد که کل هرم فوتبال اروپا را تهدید می کند. در واقع رویاهای سلطه طلبانه یک الیگارشی، منجر به از بین رفتن یک سیستم اروپایی می شود که به فوتبال این امکان را داده است به روش های بی سابقه در سطح قاره بسط و گسترش یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول