اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۶ نفر در آتش‌سوزی یک کارگاه تولیدی در پردیس سوختند+ فیلم

سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه آتش‌سوزی ظهر امروز پردیس ۶ کشته بر جای گذاشت، گفت: در این حادثه ۵ نفر دیگر نیز به دلیل حضور در محل آتش‌سوزی دچار سوختگی شدند که ۳ نفر در محل، یک نفر با سوختگی ۲۰ درصد با آمبولانس و یک نفر نیز یه دلیل شدت سوختگی با بالگرد اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

۶ نفر در آتش‌سوزی یک کارگاه تولیدی در پردیس سوختند+ فیلم

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پردیس، اظهار کرد: در ساعت ۱۱:۰۳ امروز با مرکز اورژانس تهران تماسی مبنی بر حریق گسترده کارخانه تولید فوم و مبل سازی گرفته ‌شد که بلافاصله اکیپ‌های موتورلانس و چهاردستگاه آمبولانس به محل مراجعه کردند.

وی گفت: متأسفانه ۶ نفر از کارکنان برای فرار از حریق به انتهای سوله گریخته اما بر اثر حجم گسترده آتش، راه خروج مسدود و هر ۶ نفر جان خودشان را از دست دادند.

سخنگوی اورژانس کشور افزود: ۵ نفر دیگر نیز به دلیل حضور در محل آتش‌سوزی دچار سوختگی شدند که ۳ نفر در محل، یک نفر با سوختگی ۲۰ درصد با آمبولانس و یک نفر نیز یه دلیل شدت سوختگی با بالگرد اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

خالدی بیان کرد: جنسیت متوفیان به دلیل شد سوختگی‌ها مشخص نیست و پزشکی قانونی پدر این خصوص نظر قطعی را خواهند داد.

افزایش نظارت و پایش سوله‌های مستعد آتش‌سوزی

عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس در حاشیه این حادثه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پردیس، اظهار کرد: متأسفانه در این ایام کرونا و ماه مبارک رمضان شاهد حادثه تلخی بودیم که ۶ نفر از همشهریان ما بر اثر حریق کارگاه تولید فوم و اسفنج که قابلیت اشتعال بالایی دارند جان خود را از دست دادند.

وی گفت: یک بی‌احتیاطی که ساختن رنگ در کنار بخاری بود باعث این حریق گسترده شد و به دلیل سرعت اشتعال مواد داخل انبار فرصت خروج پیدا نکردند و به انتهای سوله پناه بردند که متأسفانه منجر به سوختگی شدید و مرگ آن‌ها شد.

فرماندار پردیس افزود: کارگاه‌های زیادی طی ۴۰ سال گذشته در شهرستان پردیس ساخته شده و در آن مشغول به کار هستند که این کارگاه نیز با عمر ۳۰ ساله فاقد تجهیزات اطفاء حریق بوده و مانند ۱۰۰ کارگاه دیگر این روستا از اصول مهندسی برخوردار نیستند.

رضایی بیان کرد: پایش این تولیدی‌ها در حال انجام است و با توجه به استعداد این نوع سوله‌ها برای آتش سوزی باید در راستای نظارت بر این روند تسریع شود تا با پیشگیری‌هایی که انجام می‌گیرد شاهد این حوادث تلخ نباشیم.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول