اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

برپایی ۲ جشنواره عکاسی؛ «کارا» و «حضرت قرآن»

فراخوان جشنواره عکاسی «حضرت قرآن» ویژه ماه مبارک رمضان و جشنواره عکس «کارا» با موضوع اشتغال منتشر شده است.

 

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، مدیر اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: جشنواره ملّی عکاسی «حضرت قرآن» همزمان با ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن در سطح ملّی و ویژه عموم علاقه مندان برگزار می شود.

مجید شجاعی اظهار داشت: موضوع جشنواره «حضرت قرآن»، حضور قرآن کریم در جامعه و فرهنگ عمومی مانند آیین های قرآنی، المان های قرآنی، فعالیت های قرآنی، محصولات قرآنی، مفاهیم قرآنی و... می باشد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترغیب و تشویق جامعه هنری کشور برای توجه ویژه به موضوعات مرتبط با قرآن کریم بیان و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت هنر برای ثبت حضور قرآن کریم در جامعه و فرهنگ عمومی جوامع اسلامی همراه با رقابت در جهت ارتقاء این نگاه از دیگر اهداف این جشنواره است.

رییس اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اعلام اینکه استفاده از هر نوع دوربین عکاسی اعم از دیجیتال، آنالوگ و موبایل آزاد است، عنوان داشت: عکس‌ها باید با پسسوند JPGE و حالت رنگی RGB حداقل ضلع بزرگ ۱۵۰۰ پیکسل و 150 DPI باشد و البته عکس‌ های دوربین تلفن همراه از این قاعده مستثنا می باشد.

وی از داوری عکس های رسیده با محوریت ارزشمندی محتوا خبر داد و گفت: جایزه نفر اول ۳ میلیون، نفر دوم ۲ میلیون، نفر سوم ۱ میلیون و پنج اثر قابل تقدیر ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.

شجاعی در پایان با بیان این که آخرین مهلت ارسال آثار ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ است، تصریح کرد: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند از طریق نشانی Dte.bz/jqun اطلاعات بیشتری از این جشنواره دریافت و آثار خود را به صورت تک عکس و یا مجموعه عکس که تعداد آن ۵ عکس در نظر گرفته شده است ارسال کنند.

 

 

* فراخوان نخستین دوره جشنواره عکس «کارا»

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری نخستین دوره جشنواره عکس کارا در راستای اهداف اجتماعی و فرهنگی این وزارتخانه با محورهای گوناگون پیرامون مقوله کار، اشتغال و ایمنی در محیط کار خبر داد.

به گفته حامد شمس برگزاری این جشنواره با هدف نمایش هر چه بیشتر فعالیت های مختلف در حوزه کار و مشاغل گوناگون با تکیه بر نگاه عکاسان و راویان بصری است .

وی با اشاره به اینکه نخستین دوره جشنواره عکس کارا در دو بخش آزاد و ویژه برگزار می‌شود، گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثاری را که به هر طریقی مرتبط با مقوله کار و اشتغال است با نگاهی آزاد در دو بخش تک‌عکس و مجموعه عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. همچنین در بخش ویژه نیز شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود در زمینه ایمنی در محیط کار و در دو بخش تک عکس و مجموعه عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

به گفته شمس، مهدی قاسمی عکاس مطبوعات، دبیری نخستین دوره جشنواره عکس کارا را بر عهده دارد و رعنا جوادی، مریم زندی، محمود کلاری، سیف‌الله صمدیان و رضا معطریان اعضای هیات داوران این جشنواره را تشکیل می‌دهند.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.karaphoto.ir اطلاعات بیشتری از قوانین و شرایط شرکت در جشنواره کسب کنند.

مهلت ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره ۱۶ خرداد است و آثار برگزیده در قالب کتاب و نمایشگاه به نمایش در خواهند آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول