اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

گره‌گشایی مساجد از مردم در «محله همدل»+عکس و فیلم

مهرواره محله همدل در ماه رمضان بنا دارد با بهره‌بردای از ظرفیت مساجد و امامان محله، توان عظیم جوانان را با ایجاد امید و انگیزه فعال کند تا مسائل و مشکلات محله را برطرف کنند.

گره‌گشایی مساجد از مردم در «محله همدل»+عکس و فیلم

خبرگزاری فارس ـ گروه مسجد و هیأت ـ امیرحسین کسائی: «ماه مبارک رمضان، فرصت و ظرفیت معنوی مناسبی است تا با برنامه‌ریزی فرهنگی درست و به خدمت در آوردن تمام توان جبهه انقلاب، در راستای رفع مشکلات مردم و القای روحیه امید با محوریت مساجد در محلات اقدام کرد» این عبارت، هدف یک طرح بزرگ در کشور است که از سوی بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی از ابتدای ماه رمضان آغاز شده است.

اجرای «مهرواره محله همدل» برای رفع مشکلات مردم

در این طرح بناست از ظرفیت مساجد و امامان محلات در سراسر کشور، در قالب یک مهرواره سراسری با نام «مهرواره محله همدل» بهره‌برداری شود تا با احیای ظرفیت‌های عظیم جوانان و با ایجاد امید و انگیزه، برخی مسائل و مشکلات محله‌ها برطرف شود.

مردم با محوریت امام خود، مشکلات محله را حل می‌کنند

گسترش امید در سطح عموم مردم یکی از عوامل نشاط اجتماعی است. نکته مهم آن است که نشان دادن موفقیت‌های کلان ملی به تنهایی برای ایجاد این حس کافی نیست بلکه مردم باید گشایش در امور و حل مسائل و معضلات خود را در متن محله‌های خود احساس کنند. این حس امید وقتی که مسائل محله با ابتکار و همّت خود اهالی هر محله حل شود بیشتر و ماندگارتر است. حجت‌الاسلام رضا غلامی دبیر این مهرواره می‌گوید: «در مهرواره محله همدل، به دنبال آن هستیم تا شرایطی فراهم شود که مردم به کمک یکدیگر و با مدیریت امام محله خود، هر تعداد از مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، زیرساختی، آموزشی، تربیتی، بانوان، سبک زندگی، مسائل اداری و مالی، ... اهالی و محله خود را که به نظر جمع اولویت دارد حل کنند.»

 

تیزر مهرواره محله همدل

مساجد و امامان محله چگونه در این مهرواره شرکت کنند؟

بعد از ثبت نام از طریق سامانه (ham-del.ir)، دبیرخانه مهرواره، آن مسجد و محله را در فهرست حمایت‌های بنیاد هدایت از شرکت‌کنندگان در این مهرواره قرار می‌دهد و بعد از اتمام ماه رمضان و با دریافت گزارش فعالیت‌های محله، برترین‌های شهرستانی، استانی و ملی معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.


حجت‌الاسلام رضا غلامی، دبیر مهرواره محله همدل

اهداف اجرایی مهرواره محله همدل

ایجاد نشاط، امید و تقویت خودباوری در بین اقشار مختلف مردم هدف اصلی این مهرواره است. غلامی می‌گوید: «تاکید بر رویکرد اصلی بنیاد یعنی تحول محله‌محور، تاکید بر محوریت مساجد در حل مسائل محله،‌ اهتمام به مشارکت حداکثری مردم، تاکید بر حل پایدار و عمیق مسائل محله، به میدان آوری زنان در حل مسائل خود و محله، استفاده از ظرفیت بی‌بدیل ماه مبارک رمضان در همدلی و همیاری اجتماعی، همه‌جانبه دیدن مسائل و پرهیز از نگاه‌های شتابزده، پررنگ کردن نقش راهبری امام در مقابل دیدگاه تصدی‌گرایانه، اهتمام به نگاه تشکیلاتی و پیشبرد امور از این طریق و تاکید بر ظرفیت‌های محله و پای کار آوردن همه این ظرفیت‌ها از مهمترین اصولی است که در این مهرواره بنا داریم در محلات اجرایی شود.»

۲۵۴۳ مسئله‌ای که قرار است حل شود

تا پایان روز دوشنبه ۳۰ فروردین‌ماه و در حالی که ۲۴ روز تا پایان اجرای مهرواره محله همدل باقی مانده است، ۱۹۳۲ محله در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۵۴۳ مسئله و مشکل از آن‌ها احصا و ثبت شده و تاکنون مساجد و امامان محله با مشارکت مردم توانسته‌اند، ۷۸ مسئله را حل کنند.

مساجد، امامان محله  و گروه‌ها باید اطلاعات خود را برای شرکت در این مهرواره در سامانه مربوطه ثبت کنند. غلامی می‌گوید: «سال گذشته امامان محله در سراسر کشور کارهای بزرگی از جمله اشتغال‌زایی، رفع اعتیاد، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و ... داشتند که ان شاء الله در این طرح با قوت بیشتری به دلیل فعال شدن ظرفیت‌های مردمی فعالیت خود را ادامه خواهند داد و در پایان ماه رمضان نیز از اقدامات برتر تجلیل و تقدیر خواهیم کرد.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول