اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

جریمه 574 میلیون دلاری یک بانک بزرگ هلندی به خاطر پولشویی

بانک ADN AMRO هلندی اعلام کرد که با مقامات هلندی برای پرداخت جریمه 574 میلیون دلاری بابت پولشویی به توافق رسیده است.

جریمه 574 میلیون دلاری یک بانک بزرگ هلندی به خاطر پولشویی

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، بانک ADN AMRO هلند که یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های این کشور و اروپا به شمار می‌رود، اعلام کرد که با مقامات این کشور توافق کرده بابت پولشویی انجام گرفته توسط این بانک، 574 میلیون دلار جریمه بپردازد.

مقامات قضایی هلند طی بیانیه‌ای گفته ‌اند که هنوز تحقیقات در این زمینه در جریان است و سه نفر از اعضای سابق هیات مدیره بانک ADN AMRO متهم به دست داشتن در یک پولشویی بزرگ و مسئول بودن در این تخلف هستند.

امروز کریس وگلزانگ، مدیرعامل دانسک بانک که پیشتر به عنوان رئیس هیات مدیره ABN هم فعالیت می‌کرد، پس از آنکه از سوی مقامات قضایی مقابله با پولشویی هلند مظنون شناخته شد از سمت خود استعفا کرد.

حدود یک سال پیش و پس از آنکه بانک ING این کشور به خاطر تخلف پولشویی مشابه 775 یورو به مقامات هلندی جریمه پرداخت، تحقیقات از بانک ABN آغاز شد. در حالی که بر اساس مصالحه انجام شده هیچ یک از مدیران بانک ING در هنلد مورد تعقیب قرار نگرفتند اما دسامبر سال گذشته دادگاهی در هلند دستور تحقیقات قضایی علیه رالف همرز، مدیرعامل این بانک را صادر کرد.

ADN AMRO متهم است که در تشخیص حساب‌هایی که از آنها برای پولشویی استفاده شده اهمال کرده، همکاری خود را با مشتریان مشکوک متوقف نکرده و تراکنش‌های مشکوک به پولشویی را هم به مقامات هلندی گزارش نکرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول